W czasie Rajdu ¦l±ska po raz kolejny zawodnicy Motul HRSMP spotkali siê z za³ogami startuj±cymi w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Jakby tego by³o ma³o, rundê po³±czono równie¿ z Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami ¦l±ska. W efekcie na odcinki wyjecha³o ponad 100 za³óg, a kibice, którzy licznie zgromadzili siê przy trasach mogli spêdziæ wiele godzin patrz±c na najnowsze i klasyczne rajdówki w akcji.
Rajd rozpocz±³ siê honorowym startem ze s³ynnego Stadionu ¦l±skiego w Chorzowie, na terenie którego znajdowa³a siê równie¿ baza rajdu. Tam te¿ odby³ siê drugi odcinek specjalny, ciesz±cy siê sporym zainteresowaniem kibiców. Metê Rajdu ¦l±ska 2018 zorganizowano na starówce w ¯orach.
Najszybszymi zawodnikami Motul HRSMP w Rajdzie ¦l±ska okazali Robert Luty i Marcin Celiñski w Subaru Legacy. Zwyciêstwo w ca³ym rajdzie oznacza³o dla za³ogi równie¿ pierwsze miejsce w klasyfikacji kategorii historycznych FIA 1-4, a tak¿e trumf w kategorii FIA 4. Drugi czas rajdu i zwyciêstwo w krajowej kategorii PZM 5 osi±gnê³a za³oga Jakub Wolski/ Bartosz Krawiec w BMW 318is.
Zwyciêzcy Rajdu Nadwi¶lañskiego, Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyñski mimo problemów ze skrzyni± biegów równie¿ dojechali do mety i to na bardzo dobrej, trzeciej pozycji. Za³oga jad±ca Porsche 911 RS SC zdoby³a tak¿e drugie miejsce w miêdzynarodowych kategoriach historycznych i zwyciêstwo w kategorii FIA 3. Wygrana w FIA 1 pad³a ³upem Andrzeja Wodziñskiego i Marka Kaczmarka w Lancii Fulvii Coupe, a w kategorii FIA 2 najlepsza okaza³a siê za³oga Artur Burtan/Rafa³ Chronowski i ich Fiat 128 Sport Coupe.
Nie mniej ciekawie uk³ada³a siê rywalizacja w krajowych kategoriach Motul HRSMP - PZM 5 i PZM 6. Kategoriê aut lekko zmodyfikowanych wygra³a wspomniana wcze¶niej za³oga Wolski/Krawiec, przejmuj±c prowadzenie po Dawidzie Smó³ce i Mateuszu Radeckim, których BMW 318is uleg³o awarii na 5. odcinku.
Drug± krajow± kategoriê (PZM 6) wygrali Marcin Gaciarz i Marcin Kowalik w Nissanie Sunny GTI. Zwyciêzcy Rajdu Nadwi¶lañskiego w klasyfikacji youngtimerów - reprezentuj±cy barwy zespo³u Toyota Team Classic Micha³ Horodeñski i Arkadiusz Sa³aciñski tym razem dojechali do mety na drugiej pozycji. Za³oga Toyoty Celiki GT-Four pokona³a w bezpo¶rednim pojedynku Marka Gaciarza i Arkadiusza Skorupê jad±cych takim samym autem.
W Rajdzie ¦l±ska go¶cinnie wziê³y udzia³ równie¿ dwie za³ogi z zagranicy, startuj±ce bez pomiaru czasu. W wyj±tkowej Toyocie Corolli 1600 Levin pojchali Cord Mönchmeyer i Jürgen Jahns. Ich auto jest wiern± replik± samochodu, który da³ Toyocie w 1975 roku pierwsze zwyciêstwo w WRC w Europie. Drugim autem z zagranicy by³ Mercedes- Benz 190E 2.3 za³ogi Werner Blank/Adolf Ahrens.
Nastêpn± rund± Motul HRSMP bêdzie Rajd Rzeszowski. Na tê rywalizacjê kibice, zawodnicy oraz ich auta bêd± musieli poczekaæ do 9 sierpnia.