Mistrzostwa Europy rozpoczęły się 1 września. Mistrzostwa odbywają się w czterech krajach (Polska, Finlandia, Czechy, Estonia), a siatkarze Vitala Heynena są jednym z ich faworytów. Polacy rozegrali już w nich cztery spotkania (z Portugalią, Serbią, Grecją oraz Belgią) i wszystkie z nich wygrali. W poniedziałek pewnie pokonali reprezentację Belgii 3:0.
W meczu z Belgią (3:0) Polacy posłali na drugą stronę sześć asów serwisowych. Po czterech rozegranych spotkaniach Biało-Czerwoni mają na swoim koncie już 28 asów! Dlaczego to tak ważne? Bo dzięki polskim siatkarzom przekażemy aż 84 stroje meczowe młodym sportowcom!
Za każdy as serwisowy w wykonaniu polskich siatkarzy Sport.pl ufunduje trzy komplety strojów siatkarskich. Trafią one do specjalnej puli, z której po turnieju zostaną rozdzielone między kilkanaście drużyn młodzieżowych, męskich i żeńskich. Dodatkowo, wybrana przez redakcję drużyna zdobędzie nagrodę główną — lekcję siatkówki z legendą tego sportu Krzysztofem Ignaczakiem, byłym reprezentantem Polski i mistrzem świata z 2014 roku.
Częścią akcji "Stroje za asy" są także liczniki asów. Sport.pl uruchomił je w internecie oraz na wielkoformatowych nośnikach reklamy zewnętrznej na budynku Cepelii w Warszawie i Dworca Głównego w Katowicach — polskiej nieoficjalnej stolicy siatkówki, w której odbędzie się faza finałowa całej imprezy. To kolejna akcja serwisu, w ramach której redakcja uruchamia specjalny licznik. Wiosną działał "Licznik rekordu", dzięki któremu można było śledzić informacje o strzeleckich wyczynach Roberta Lewandowskiego oraz jego kolejne gole w pogoni za rekordem Gerda Muellera.
- Siatkarscy mistrzowie świata są idolami wielu polskich kibiców, a szczególnie dzieci, które zaczynają grać w siatkówkę i trenować w klubach — mówi Łukasz Cegliński, redaktor naczelny Sport.pl. - Chcieliśmy nadać odbywającym się w Polsce Mistrzostwom Europy dodatkowego wymiaru. Dzięki naszej akcji idole w pewnym sensie będą mogli zrobić coś dla swoich potencjalnych następców, a radość kibiców z każdego punktu zdobytego asem serwisowym będzie większa, bo skorzystają dzieciaki z mniej zamożnych klubów — dodaje Cegliński.
Akcja "Stroje za asy" potrwa od 2 do 19 września br., kiedy to w katowickim Spodku zakończą się Mistrzostwa Europy. Jej podsumowanie i ogłoszenie laureatów pojawią się w turniejowych analizach na Sport.pl, m.in. w programie "Sekcja siatkarska". Im więcej asów, tym więcej strojów, dlatego cały Sport.pl trzyma kciuki za skuteczność naszych reprezentantów.