Najbogatsza sportsmenka świata wciąż zaskakuje - Maria Szarapowa podobno zwróciła się do sądu najwyższego na Florydzie (gdzie na co dzień mieszka) z prośbą o tymczasową zmianę nazwiska na czas amerykańskiego turnieju. Po US Open Rosjanka miałaby wrócić do swojego normalnego nazwiska.
'Times' powołuje się na menedżment Rosjanki - grupa IMG twierdzi, że nie ma żadnych przeszkód prawnych, by zmienić nazwisko tuż przed rozpoczynającym się w poniedziałek turniejem.
Logo marki Sugarpova ma znaleźć się także na stroju rosyjskiej tenisistki. Ten pomysł został skrytykowany przez amerykańskich marketingowców.
Przed zeszłorocznym US Open Maria Szarapowa (WTA 3) wypuściła na rynek cukierki o nazwie Sugarpova. Słodycze dostępne w 15 kształtach można nabyć w luksusowych hotelach na całym świecie oraz zamówić przez internet. Są wśród nich m.in. cukierki w kształcie piłek tenisowych, szpilek, pająków i kobiecych ust.
Zmiana nazwiska zaczyna być bardzo popularną marketingową zagrywką - ostatnio na podobny pomysł wpadł sponsor angielskiej drużyny Farnborough FC. Jedna z irlandzkich firm bukmacherskich zatrudniła kilkanaście osób, które specjalnie na potrzeby projektu legalnie zmieniły swoje imiona i nazwiska. I tak Alan Inns, Matt Ball i Dave Tarpey stali się Lionelem Messim, Diego Maradoną i Pelem.
Razem z nimi w zespole są Franz Beckenbauer i Paul Gascoigne, a drużynę trenuje José Mourinho. Sponsorzy chcą, by zespół występował w szóstej lidze angielskiej. Czytaj więcej.
Relacje z najważniejszych zawodów w aplikacji Sport.pl Live na iOS , na Androida i Windows Phone