Ankietę otwiera pytanie pytanie podstawowe od jak dawna biegasz. I tu spore zaskoczenie - chociaż moda na bieganie panuje od kilku lat, to zdecydowana większość ankietowanych jest z bieganiem za pan brat już od ponad dekady. Wśród mężczyzn przybywa jednak tych, którzy zarazili się wirusem biegania w przeciągu ostatnich 12 miesięcy - trzech lat. Zasługa akcji Polska Biega?
Pytanie numer dwa, czyli ''jak często trenujesz''. I tu ciekawa obserwacja. Panie trenują częściej od panów. Przynajmniej wśród ankietowanych. Aż 35 proc. kobiet przyznało, że biega pięć razy w tygodniu. Wśród panów takie treningi zalicza co czwarty. Zdecydowanie więcej, bo niemal połowa z nich (47 proc.) trenuje trzy razy w tygodniu. Przyznam, że po uśrednieniu także zaliczam się właśnie do tej grupy.
Bez niespodzianki w pytaniu o przyczyny biegania. Tu absolutna zgodność wśród obu płci. Triumfuje zdrowie, które wskazało 35 proc. pań i tyle samo panów. Drugie miejsce na podium dla przyjemności (26 proc. pań i 28 proc. panów).
Brąz wywalczyły zawody, czyli po prostu rywalizacja (18 proc. mężczyzn, 14 proc. kobiet). Co ciekawe panie obaliły stereotyp, że biegają, bo chcą się odchudzić. Tylko 14 procent z nich biega przede wszystkim z tego powodu. U panów grupa odchudzających się to siedem procent.
Bardzo podobny rozkład odpowiedzi wg. kryterium płci wystąpił przy pytaniu o liczbę imprez biegowych, w których bierzemy udział w trakcie roku. Triumfuje przedział o 6 do 12 - u pań wybrało ten wariant 31 proc. ankietowanych, u mężczyzn 39.
Ankietowani bez względu na płeć preferują także ten sam dystans biegowy. Okazuje się, że i panowie i panie lubią przede wszystkim rywalizować na dystansie 10 km (pytanie nr 5). Panowie na drugim miejscu stawiają na półmaraton (21 km), panie wolą zdecydowanie krótszy dystans, czyli ''piątkę'. Jeśli chodzi o maratony, to te jako ulubiony dystans wskazało 7 proc. pań i ponad dwukrotnie tyle panów. Jak widać płeć brzydka zdecydowanie bardziej lubi wyzwania związane z pokonaniem dużych dystansów.
Internet okazuje się najlepszym według ankietowanych środkiem informacji o imprezach biegowych. Wskazało tak 67 proc. kobiet i niemal tyle samo mężczyzn. Podobnie ma się sprawa z rejestracją do imprez biegowych. Najczęściej wskazywanym sposobem wpisywania się na listy startowe jest właśnie droga elektroniczna.
Nie zabrakło także pytań o preferowane marki produkujące sprzęt biegowy oraz o ulubionych producentów napojów izotonicznych i odżywek. Zwycięzca nie jest chyba zaskoczeniem. Panie i panowie postawili na silnie kojarzoną z bieganiem firmę Asics (22 proc.). Kolejne miejsca u panów zajęły: Adidas, New Balance i Nike. Panie wybrały inaczej. Drugie miejsce dla Nike, trzecie dla Adidasa.
W przypadku odżywek i napojów ogłaszamy biegowy triumf Powerade'a. Dużą popularnością cieszy się także Isostar. Później duża przerwa i trzecie miejsce dla Gatorade.
Cała ankieta z pełnymi wynikami do zobaczenia na stronie Polskiego Stowarzyszenia Biegów
Dołącz do nas na Facebooku
Komentarze (1)
Biegacz rodem z ankiety