Nadchodzi rewolucja w La Liga? Do gry o prawa włącza się Facebook i Amazon

Według informacji "El Confidencial" dwie wielki firmy włączą się do walki o kupienie praw do pokazywania ligi hiszpańskiej.

Amazon (wielkie amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe) oraz Facebook (największa sieć społecznościowa) są zainteresowane przetargiem na prawa telewizyjne ligi hiszpańskiej. Nowy kontrakt będzie obowiązywał od sezonu 2019/2020 do sezonu 2022/2023.

"To może doprowadzić do prawdziwej rewolucji. W porównaniu z tradycyjnymi grupami audiowizualnymi obie firmy dysponują potężną siłą ekonomiczną" - czytamy w hiszpańskich mediach.

Na Facebooku już od jakiegoś czasu pojawiają się sporadyczne transmisje z największych lig świata. M.in w USA na portalu społecznościowym można w tym sezonie oglądać niektóre spotkania Ligi Mistrzów

- Wysłuchamy wszystkich ofert - powiedział prezes La Ligi, Javier Tebas, który ma nadzieję, że najbliższy kontrakt uda się sprzedać za około 2,3 miliarda euro (700 milionów więcej niż ostatnio). Władze La Ligi chcą zarobić 1,3 miliarda za prawa w Hiszpanii i miliard za prawa międzynarodowe.

W Polsce obecnie prawa do pokazywania ligi hiszpańskiej posiada telewizja Eleven Sports.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA