Formu³a 1. Zespo³y zrezygnowa³y z systemu F-duct

Zespo³y Formu³y 1 zgodzi³y siê, i wprowadzi³y zakaz stosowania systemu F-duct w sezonie 2011. - Rozwi±zania zastosowane w ten weekend by³y skrajne. Kierowcy trzymali kierownice opuszkami palców a nie d³oñmi - komentowa³ decyzjê szef Red Bulla Christian Horner.

F-duct to system aerodynamiczny, który pozwala kierowcy na kontrolę przepływu powietrza wokół tylnego skrzydła i w rezultacie zwiększenie prędkości bolidu na prostych. Rozwiązanie jako pierwsi zastosowali mechanicy McLarena, ale pozostałe zespoły szybko rozpoczęły pracę nad jego wprowadzeniem.

Legalność stosowania F-duct była kwestionowana od początku sezonu, ale FIA ostatecznie zezwoliła na jego stosowanie. Mniej lub bardziej udane kopie F-ducta stosowały poza McLarenem Ferrari, Mercedes, Williams i Sauber.

System opracowany przez Ferrari wymagał od kierowcy by zdjął rękę z kierownicy, i to wywołało pytania o bezpieczeństwo jego stosowania. W głosowaniu większość zespołów opowiedziało się za zakazem stosowania systemu w kolejnym sezonie. - To dobry kawałek inżynierii, czapki z głów dla facetów, którzy to wymyślili, ale niektóre z rozwiązań zastosowane w ten weekend były skrajne. Kierowcy trzymali kierownice opuszkami palców a nie dłońmi - komentował decyzję szef Red Bulla Christian Horner. - Trzeba wziąć pod uwagę kwestię bezpieczeństwa i kosztów - dodał.

O co chodzi z tym F-duktem? Przesądzi jak dyfuzory? Kamień spowodował wypadek Lewisa Hamiltona >

Wiêcej o:
Copyright © Agora SA