Nie ma takiego drugiego turnieju esportowego. Wyjątkowy klimat

Cs_summit w niczym nie przypominał innych turniejów w CS:GO. Co roku gracze zjeżdżali się do Los Angeles, by pod jednym dachem ze sobą rywalizować. Bez kibiców i nie na wielkiej scenie, ale za to w bardzo kameralnej, a wręcz kumpelskiej atmosferze.

Dobra zabawa, widowiskowy Counter-Strike'a, a przy okazji przyjacielska rywalizacja. Koncept organizacji cyklu cs_summit był po prostu idealny. Zespoły wyrywały się na moment ze sztywnego i rutynowego kalendarza sezonowego. W Los Angeles nikomu nie towarzyszył typowy stres. Co prawda wszyscy grali o znaczące nagrody, lecz nie to przyświecało idei turniejów. Format był atrakcyjny nie tylko dla graczy, ale i widzów. 

Zobacz wideo Relacja z PLE GG Gaming Weekend

Czym było cs_summit?

Cały cykl organizowało Beyond the Summit. Organizacja zazwyczaj zajmowała się Dotą 2, ale sukces i dobry odbiór turniejów organizowanych w willi w Los Angeles był tak pozytywnie zaskakujący, że zdecydowano się wypróbować koncepcję również przy okazji CS:GO, którego popularność w 2017 roku stale rosła.

W kwietniu 2017 roku do miasta gwiazd przyjechało osiem wcześniej zaproszonych ekip: SK Gaming, Team Liquid, Gambit, GODSENT, EnVy, OpTic Gaming, Ninjas in Pyjamas i Cloud9. Fani Counter-Strike'a bardzo szybko przekonali się, dlaczego turniej jest tak wyjątkowym przedsięwzięciem i czym różni się od innych rozgrywek. 

Wszystkie zespoły zjechały się do jednego domu, gdzie spędzały ze sobą czas i rywalizowali. Na miejsce przecinali się również z ekipą techniczną, komentatorami i ekspertami. Nie było to jednak wydarzenie otwarte dla kibiców, przez co od razu tworzyła się pewnego rodzaju kameralna atmosfera. Niby turniej był w formie LAN-owej, stacjonarnej, ale dużo bardziej wszystko przywodziło na myśl klasyczny bootcamp czy po prostu jedną wielką domówkę esportowców.

Więcej treści esportowych na Gazeta.pl.

Zawodnicy spędzali z sobą również wolny czas, a organizatorzy integrowali ich różnymi atrakcjami. Za kulisami tworzono zabawne spoty i memy, często nawiązujące do poszczególnych zawodników. Pojawiały się różnorakie smaczki. Sami zawodnicy i komentatorzy też pozwalali sobie na dużo więcej - przewijały się wspominki z przeszłości czy ostrzejsze żarty. Widzowie wszystko doceniali, świetnie bawiąc się przy oglądaniu całego show. Po transmisjach pojawiało się mnóstwo klipów i urywków, które w sieci osiągały ogromne liczby wyświetleń.

 

FaZe Clan powstał w 2010 roku i zaledwie po 11 latach wkroczy na giełdę.Gracz Fortnite w tarapatach. Stracił pracę za rasistowskie słowa

Turniejów pokroju cs_summit brakuje

Na przestrzeni lat zorganizowano cztery różne edycje stacjonarne cs_summit. Ostatnia miała miejsce w 2019 roku - wygrało ją Vitality. Zmieniały się obsady i składy, ale nie miejsce i charakter rywalizacji. Tradycyjnie pieniądze oraz trofeum były tylko dodatkiem, temu też pula nagród akurat pozostawała kwestią niezmienną. Liczyła się dobra, wspólna zabawa.

W 2020 roku koniecznością było przeniesienie formatu na rywalizację online ze względu na rozwijającą się pandemię. I wydaje się, że pośrednio zabiło to całą duszę serii. To już nie było to samo. Do tego 6. edycję włączono do cyklu RMR, przez co rezultaty miały wpływ na kwalifikację na Majora. Gra stała się warta naprawdę ważnej świeczki. Ostatnie, cs_summit 8 zorganizowano w maju 2021 roku - również częścią nagród były punkty RMR, a cała rywalizacja zamykała się tylko na zespołach z Ameryki Północnej.

Evil Geniuses, zespół League of LegendsDrużyna Polaka najlepsza w Ameryce Północnej. Evil Geniuses liderem LCS

Można tylko zastanawiać się, czy cs_summit utrzymałoby pierwotny koncept, gdyby nie pandemia. Niemniej jednak turniejów w takiej formie ewidentnie brakuje na esportowej scenie. Gracze świetnie spędzali czas, integrując się ze sobą i tworząc kapitalny produkt dla widowni. Czysta zabawa, czyli w zasadzie to co najważniejsze w graniu w gry komputerowe. Cóż, pozostaje wierzyć, że kiedyś jeszcze cs_summit wróci w pierwotnej wersji, podobnie jak samo Beyond the Summit do CS:GO, bowiem od maja minionego roku organizacja pozostaje nieaktywną przy tytule wyprodukowanym przez Valve. BTS zupełnie skupiło się na swojej głównej płaszczyźnie, czyli Docie 2.

 

G2 Esports, sekcja League of Legends, triumfujące podczasTo był rok G2 Esports. Polacy pokochali tamten zespół

Więcej o: