30 procent spółki Barcelony sprzedane. Ruszyła następna "dźwignia". W samą porę

FC Barcelona z opóźnieniem uruchomiła tzw. piątą dźwignię finansową. Klub wyprzedał niemal 30 proc. udziałów w Barca Vision, klubowej platformie treści cyfrowych. Na tej transakcji ma zyskać 120 mln euro oraz ważnych partnerów biznesowych.

FC Barcelona pozyskała kolejne 120 mln euro. W piątek klub poinformował, że wyprzedał 29,5 proc. udziałów w podległej spółce Bridgeburg Invest, do której należy Barca Vision. Wcześniej udziały te były w rękach Socios.com i Orpheus Media. Akcje pozyskali prywatni inwestorzy z Niemiec i Holandii -  LIBERO football finance AG, zajmujące się doradztwem klubom piłkarskim w kwestiach finansowych oraz firma inwestycyjna NIPA Capital B.V.

Zobacz wideo Mordercze treningi Usyka w Polsce. "Wstaje o 5:30 i robi trzy treningi dziennie"

FC Barcelona uruchamia "piątą dźwignię finansową". Chodzi o udziały w Barca Vision

Pozyskane w ten sposób fundusze razem ze środkami z transferów Francka Kessiego i Ousmane'a Dembele mają pozwolić klubowi zarejestrować pozyskanych latem piłkarzy (Ilkaya Guendogana, Oriola Romeu i Inigo Martineza) do rozgrywek LaLiga. Operacja już została nazwana w hiszpańskich mediach "piątą dźwignią finansową".

A czym w ogóle jest Barca Vision? Jak czytamy w oświadczeniu: "to inicjatywa klubu mająca na celu integrację wszystkich treści cyfrowych wokół Web3 i blockchain, w tym NFT i metaverse, które są częścią strategii klubu mającej na celu zbudowanie cyfrowej Espai Barca". Chodzi o cyfrową platformę, wokół której ma koncentrować się społeczność fanów z całego świata. Będą na niej m.in. dystrybuowane treści tworzone przez Barca Media. Klub spodziewa się, że platforma wkrótce stanie się istotnym źródłem dochodów.

FC Barcelona szykuje ekspansję na rynkach cyfrowych. Laporta: "To strategiczne posunięcie"

Jednocześnie FC Barcelona zawarła umowę biznesową z firmą Mountain & Co. I Acquisition Corp,  specjalizującą się w inwestycjach w spółki technologiczne i sektory wschodzące. - Umowa koncentruje się na umożliwieniu Barca Vision i Barca Media dostępu do konkretnych funduszy na nowych rynkach kapitałowych w USA, które przyspieszą inicjatywy klubu w sektorze cyfrowym i umożliwią rozpowszechnianie treści Barca Media wśród nowych odbiorców na strategicznych rynkach - czytamy.

Więcej treści sportowych znajdziesz też na Gazeta.pl.

Nowi partnerzy nie tylko mają wnieść dodatkowe środki finansowe, ale i potrzebną wiedzę i doświadczenie - Krok, który teraz podejmujemy, jest strategicznym posunięciem, które zapewnia nam nowe zasoby do dalszego rozwoju w czasie, w którym wyraźnie rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe treści sportowe - ocenił prezydent klubu Joan Laporta.

Więcej o: