NFL w sezonie 2015 zanotowała rekordowe przychody - 13 miliardów dolarów. Pod tym względem zostawiła inne ligi daleko w tyle. Druga w kolejności - baseballowa MLB generuje 9,5 miliarda dolarów przychodu za sezon (2015). Trzecie miejsce na podium należy do NBA - 5,2 mld dolarów (sezon 2014/15). Dopiero na czwartym miejscu w tej stawce jest piłkarska Premier League z bilansem 4,5 miliarda dolarów (dane za sezon 2014/15 - najnowsze opublikowane w 2016 r.).
Biznesowy magazyn Forbes rokrocznie szacuje wartość najbardziej dochodowych klubów świata. W pierwszej pięćdziesiątce znalazło się 27 klubów NFL i osiem piłkarskich. Średnia wartość klubu NFL to 2 miliardy dolarów. Wszystkie 32 kluby razem warte są 64 miliardy dolarów. 32 najbardziej wartościowe kluby piłkarskiej Europy (szacunki firmy KMPG) to 28,7 miliarda dolarów.
Według danych opublikowanych przez dziennik The Guardian łączny zysk operacyjny klubów Prmier League wyniósł w sezonie 2014/15 - 113 mln funtów czyli 150,7 mln dolarów. W NFL najbardziej zyskownym klubem jest Dallas Cowboys. Zysk operacyjny klubu z Teksasu to 270 mln dolarów w sezonie 2014. Wszystkie 32 kluby NFL przynoszą zysk swoim właścicielom - średnio 76 mln dolarów. W Premier League na plusie w sezonie 2014-15 było 14 z dwudziestu klubów. Średni zysk operacyjny dla angielskich klubów to 7,5 mln dolarów.
Według obowiązujących od tego sezonu umów na transmisję telewizyjne kluby Premier League podzielą miedzy siebie 3,7 miliardów dolarów. Wartość kontraktów telewizyjnych klubów NFL w sezonie 2016 osiągnie 7,3 miliarda dolarów.
W ubiegłym roku bardzo dużo mówiło się o rekordowej umowie telewizyjnej Premier League z brytyjskimi firmami Sky i BT o wartości 5,136 miliarda funtów na trzy lata. Za jeden mecz stacje płacą 10,19 miliona funtów czyli 13,6 miliona dolarów. W USA rekordową umowę z NFL podpisała stacja ESPN. Za 17 meczów sezonu zasadniczego, 1 mecz play off i mecz gwiazd (Pro Bowl) płaci 1,9 miliarda dolarów rocznie czyli 100 mln dolarów za mecz.
Na pewno słyszeliście o miliardach widzów Premier League. Ale pewnie nie wiecie, że spośród 4,7 miliardów, o których w 2011 r. pisały media w niemal każdym zakątku świata, aż 630 milionów mieszka w Wielkiej Brytanii, a 1,3 miliarda w Europie. Oczywiście, te dane to nie liczba ludzi, ale zsumowana średnia oglądalność meczów i programów o Premier League. Warto wczytać się w ten raport firmy SPORT+MARKT, bo wynika z niego, że średnia oglądalność jednego meczu Premier League - jak obliczył serwis sportingintelligence - to 4,41 mln widzów.
Średnie widzów meczów NFL w amerykańskich telewizjach to:
FOX: 20,75 mln
CBS: 19,1 mln
NBC: 22,5 mln
ESPN: 13 mln
To tylko dane z sezonu zasadniczego. W play off widownia jest o wiele większa.
W ostatnim sezonie zasadniczym stadiony NFL odwiedziło 17,5 miliona kibiców - średnia na mecz to 68,4 tysiące. Pod względem średniej widzów, to wynik nieosiągalny dla innych lig. Średnia widzów w Bundeslidze to 43,3 tys. widzów, w piłkarskiej Lidze Mistrzów - 41 tys., w Premier League - 36,5 tys. Nawiasem mówiąc jeśli chodzi o średnią widzów na trybunach ligi piłkarskiej bije też akademicka liga futbolu amerykańskiego w USA (43,9 tys. widzów na mecz).
Co roku media na świecie rozpisują się o rekordowych cenach podczas Super Bowl. W tym roku cena jednego 30 sekundowego spotu wyniosła 5 mln dolarów. Warto jednak pamiętać, że gigantyczne są też ceny reklam przy okazji meczów sezonu zasadniczego. W tym roku za 30 sekund trzeba zapłacić od 300 tys. do 700 tys. dolarów. Wartość reklam w Sunday Night Football jest wyższa niż w finałach NBA.