WF Z KLASĄ SPORT.PL

  • Wymówka czy realny problem? Brak prysznica powodem zwolnień z WF-u
  • Nauczyciel WF-u z Klasą. To ten, który nie boi się wyzwań
  • Wielki WF na Narodowym!
  • Zmieniamy polski WF

    Zmieniamy polski WF

    O tym, że WF zaczął przypominać szkolną dyskotekę - kilka osób tańczy, reszta podpiera ściany - mówiło się od dawna. Ale gdy dane z 2012 roku pokazały, że co czwarty uczeń w Polsce ma długoterminowe zwolnienie z zajęć, zrobiło się poważnie

  • Czy każdy może być sportowcem?

    Czy każdy może być sportowcem?

    Wspominając szkołę dobrze pamiętamy matematycznych geniuszy i tych, którzy mimo wysiłku ledwo osiągali trójki z danego przedmiotu. Jednym daty i nazwiska polskich królów na lekcjach historii zaszczepiały się w umysłach bez trudu, a pozostali ostentacyjnie ziewali z braku zainteresowania tematem. Pamiętamy również wysportowanych, pewnych siebie szkolnych piłkarzy lub koszykarzy, a także dzieci, które z aktywnością niewiele miały wspólnego. - Ja do sportu się nigdy nie nadawałem - słyszymy późniejszych już dorosłych. Czy rzeczywiście aktywność fizyczna jest zarezerwowana wyłącznie dla osób szczególnie uzdolnionych?

  • Daj się wciągnąć w WF! Najciekawsze pomysły nauczycieli

    Sfrustrowani, bez zapału, bez inwencji. Zamknięci w swoich małych kanciapach, rozprawiający o dawnym sporcie. Tak zwykło się mówić o nauczycielach WF-u. Rzeczywistość bywa bardzo różna, a generalizowanie niezwykle krzywdzące. Kilkudziesięciu WF-istów podzieliło się ze mną swoimi niezwykłymi pomysłami, które wdrażają na co dzień do swojej pracy. Miałam okazję zobaczyć grupę zaangażowanych ludzi,dla których sport jest całym życiem. Starają się nie tylko zarażać swoją pasją dzieci, ale również pokazywać im, że codzienny ruch daje po prostu dużo radości.

  • Nauczyciel WF-u z Klasą. To ten, który słucha i pomaga
  • Uczeń: zbuntowany imprezowicz, czy sportowy aktywista?

    Uczeń: zbuntowany imprezowicz, czy sportowy aktywista?

    W Polsce każdego roku powstaje przynajmniej jedna inwestycja związana z infrastrukturą sportową. Szkółki i akademie prześcigają się w pomysłach na aktywizowanie dzieci i młodzieży. Tak różnorodnie nie było nigdy, a mimo to młodzi niechętnie interesują się sportem. Czy to, co im oferujemy, jest spójne z tym, czego uczniowie rzeczywiście potrzebują?

  • Sport jest dla ludzi odważnych

    Wielu nauczycielom WF-u zarzuca się, że to niespełnieni sportowcy, którzy ambicje przelewają na swoich uczniów. Ewa Wilczek uchyla się temu stereotypowi. Do niedawna jeszcze grała w reprezentacji Polski piłki ręcznej, z lubelskim klubem zdobyła 11 tytułów mistrzyni Polski. Jej charyzma, siła i zaangażowanie w życie szkolne zadziwia i inspiruje. Od 20 lat mieszka i pracuje w Lublinie, obecnie jest wychowawczynią klasy gimnazjalnej oraz nauczycielką WF-u.

  • Dlaczego gimnazjum zabija ducha sportu?

    Dlaczego gimnazjum zabija ducha sportu?

    Badanie pokazują, że największy spadek zainteresowania sportem u chłopców i dziewczynek następuje w okresie gimnazjalnym. Tylko 23% dziewczynek w tym wieku deklaruje, że ćwiczy regularnie.