Tomasz Czopik

Tomasz Czopik

Tomasz Czopik to niezwykle wszechstronny zawodnik. Swoją karierę w sportach motorowych rozpoczynał jako pilot, jednak bardzo szybko doszedł do wniosku, że jego miejsce jest na lewym fotelu samochodu rajdowego.

Początki kariery

Jako kierowca rajdowy Tomasz zadebiutował w 1997 roku za kierownicą A-grupowej Hondy Civic. Debiutancki sezon przyniósł zawodnikowi zwycięstwo w klasie A-6. Kolejny rok startów Tomasz zakończył na czwartej pozycji w klasie N-2. W roku 1999 Tomasz Czopik powrócił do grupy A, jednak sezon zakończył za kierownicą N-grupowego Mitsubishi Lancera Evo III.

Rozwój kariery

Pierwszy tytuł Mistrza Polski w grupie N Czopik zdobył w roku 2000. W tym właśnie roku kierowca zasiadł za kierownicą N-grupowego Mitsubishi Lancera Evo VI. Sezon 2001 nie należał do najlepszych w karierze utalentowanego kierowcy. Czopik zdołał wówczas wywalczyć piąte miejsce w grupie N i dziesiąte w generalce. W roku 2002 kierowca ponownie stanął na najwyższym stopniu podium w grupie N.

Sezon 2003 kierowca rozpoczął za kierownicą Subaru Imprezy w specyfikacji WRC, jednak po kilku rundach przesiadł się do Mitsubishi Lancera Evo VII. Bardzo dobra postawa częstochowskiego kierowcy zaowocowała zwycięstwem w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i tytułem mistrzowskim, choć nie jest tajemnicą, że Tomasz Czopik częściowo zawdzięcza ten sukces złej passie swojego największego konkurenta w sezonie 2003 – Leszka Kuzaja.

Do roku 2008 kierowca nie odnosił już większych sukcesów. W sezonie 2009 Tomasz odstąpił od regularnych startów, pojawiając się na trasach odcinków specjalnych jedynie okazjonalnie.

Inni polscy kierowcy rajdowi:

Andrzej Koper - Maciej Oleksowicz - Przemysław Mazur - Robert Herba - Błażej Krupa

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.