• Link został skopiowany

Na tyle "Forbes" wycenił Igę Świątek! Lewandowska może pozazdrościć

Iga Świątek miewała na korcie o wiele lepsze okresy, ale jedna rzecz się nie zmienia. Nie ma aktualnie kobiety w Polsce, której marka znaczyłaby tak wiele. Magazyn "Forbes Women" opublikował ranking dziesięciu najcenniejszych kobiecych marek nad Wisłą. Nasza najlepsza tenisistka wygrała go z gigantyczną przewagą. Nazwanie tego przepaścią, to naprawdę bardzo delikatne ujęcie sprawy.
Iga Świątek
fot. Screen: TVN/Transmisja

Iga Świątek przygotowuje się aktualnie do gry na trawie. Nawierzchnia ta nigdy nie była przez nią lubiana. Nie szło jej tam za wybitnie nawet gdy była w najlepszej formie. Dlatego też trudno nie mieć pewnych obaw w sezonie, w którym idzie jej gorzej niż zwykle. Choć sport lubi paradoksy i może skoro na mączce poszło słabiej, niż można było oczekiwać, to na trawie wręcz przeciwnie będzie pozytywne zaskoczenie. Pierwszy test na turnieju w Bad Homburg. Polka zacznie go od II rundy i zagra z Laurą Siegemund lub zawodniczką z kwalifikacji. 

Zobacz wideo

Świątek bardzo daleko przed konkurencją. Przepaść? Mało powiedziane

Choć sportowo nie jest tak dobrze, jak było jeszcze rok temu, Świątek wciąż cieszy się ogromnym uznaniem w naszym kraju. Polka to nie tylko nasza najwybitniejsza tenisistka w historii (jedyna mistrzyni wielkoszlemowa), ale też ogromna marka. Świątek współpracuje z wieloma firmami jak np. Lego czy Rolex oraz nie boi się zabierać głosu w ważnych sprawach, jak zdrowie psychiczne lub wojna na Ukrainie. Wszystkie te aspekty pod uwagę wziął magazyn "Forbes Women", który we współpracy z Instytutem Monitorowania Mediów stworzył i opublikował swój coroczny ranking najcenniejszych kobiecych marek w Polsce.

Świątek bez niespodzianki zajęła w nim pierwsze miejsce, ale kwota, na jaką ją wyceniono, to absolutny kosmos w porównaniu do konkurentek. Na bazie m.in. rozpoznawalności, popularności w mediach, działalności globalnej oraz wpływu na debatę publiczną oszacowano, że marka Igi Świątek warta jest aktualnie kolosalne 2,1 miliarda złotych. Nasza tenisistka zanotowała zatem spory wzrost względem ubiegłego roku, gdy wyceniano ją na 1,7 miliarda złotych.

Tenisowe rządy zakłóca tylko jedna osoba

Dodajmy, że trzy z czterech pierwszych miejsc w zestawieniu zajęły tenisistki. Trzecia była Magda Linette, wyceniona na 284,6 mln złotych, zaś czwarta Magdalena Fręch (263,8 mln złotych). W tenisową "zabawę" wbiła się jedynie Anna Lewandowska, której markę oszacowano na wartość 288,5 mln złotych, co dało jej drugie miejsce. Różnica między pierwszą a drugą lokatą jest gigantyczna. Zresztą wystarczy prosta statystyka. By przebić wartość marki Świątek, należałoby dodać pozostałe osiem kobiet z Top 9. W najlepszej dziesiątce znalazły się też m.in. Julia Wieniawa-Narkiewicz, Julia Szeremeta czy Aleksandra Mirosław.

Top 10 najcenniejszych kobiecych marek w Polsce:

  1. Iga Świątek - 2,1 mld złotych
  2. Anna Lewandowska - 288,5 mln złotych
  3. Magda Linette - 284,6 mln złotych
  4. Magdalena Fręch - 263,8 mln złotych
  5. Natalia Bukowiecka - 262,4 mln złotych
  6. Aleksandra Mirosław - 256,2 mln złotych
  7. Julia Szeremeta - 255,9 mln złotych
  8. Julia Wieniawa-Narkiewicz - 248,6 mln złotych
  9. Katarzyna Cichopek - 247,8 mln złotych
  10. Magda Gessler - 238 mln złotych
Więcej o: