Maria Szarapowa nagle zamknęła biznes przynoszący miliony dolarów

Maria Szarapowa założyła w 2012 roku markę słodyczy "Sugarpova", a rok później chciała tymczasowo zmienić nazwisko na czas US Open. W 2022 roku po firmie byłej rosyjskiej tenisistki nie ma ani śladu, a w grudniu 2021 roku otrzymała pozew zbiorowy za dyskryminowanie osób mających problemy ze wzrokiem, które nie mogły kupić słodyczy na stronie internetowej firmy.

Maria Szarapowa otworzyła markę słodyczy "Sugarpova" w sierpniu 2012 roku, kiedy leczyła kontuzję barku. Wtedy pojawiały się informacje, że Szarapowa weszła na rynek słodyczy ze względów sentymentalnych, ponieważ uwielbiała, jak rodzice kupowali jej słodycze, a zapach wypieków przypominał jej kuchnię babci. Słodycze sygnowane firmą Szarapowej były dostępne w dwunastu różnych kształtach (m.in. szpilek czy piłek tenisowych) i można było je kupić przez internet czy w luksusowych hotelach. Szarapowa chciała nawet tymczasowo zmienić nazwisko na czas US Open w 2013 roku, ale Sąd Najwyższy na Florydzie na to się nie zgodził.

Zobacz wideo Nowa Iga Świątek. Jednak Djoković, a nie Nadal? [Sport.pl LIVE]

Forbes wyliczył, że Maria Szarapowa zarobiła ponad 250 mln dolarów dzięki lukratywnym kontraktom sponsorskim - m.in. z Nike, American Express czy Tag Heuer. Dodatkowo rosyjska tenisistka sprzedawała swoje perfumy. - Szarapowa od lat miała wielu krytyków, którzy twierdzili, że jej rozgłos jest zbyt duży w stosunku do jej osiągnięć. Choć pod względem sukcesów nie można jej stawiać na równi z siostrami Williams, to jej kariera prowadzona była w modelowy sposób - mówił Sport.pl w 2020 roku Adam Romer z "Tenisklub".

Tajemnicze zniknięcie marki słodyczy od Marii Szarapowej. A w tle pozew zbiorowy za dyskryminację osób niepełnosprawnych

Działalność marki Sugarpova w mediach społecznościowych zakończyła się na Halloween w 2021 roku, gdzie pojawiła się specjalna loteria dla internautów. W 2017 roku sprzedaż słodyczy szacowano na dziesięć-dwanaście milionów dolarów, a w 2018 roku magazyn "Forbes" informował, że przychody w firmie mogły osiągnąć nawet 20 milionów dolarów. Obecnie strona internetowa jest niedostępna, a na eBayu są dostępne tylko czapki z logo Sugarpova (29 dolarów) oraz paczka czekoladek podpisana przez Szarapową (37,99 dolarów).

Portal sports.ru zauważył, że firma Sugarpova LLC nadal istnieje i przeszła coroczną powtórną rejestrację. Co mogło być powodem wycofania się Marii Szarapowej z tego biznesu? Niewykluczone, że do tego przyczynił się pozew zbiorowy za naruszenie ustawy o niepełnosprawności. Carmen Tavares-Vargas, niewidoma kobieta, nie mogła skorzystać ze strony Sugarpova, ponieważ strona nie była przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Tavares-Vargas zażądała odszkodowania pieniężnego za dyskryminowanie osób mających problemy ze wzrokiem.

Warto dodać, że sprawa przeciwko Marii Szarapowej została umorzona w kwietniu tego roku za porozumieniem stron, a od razu po decyzji sądu strona internetowa Sugarpova przestała działać. Maria Szarapowa do tej pory nie zabrała oficjalnie głosu na ten temat, a warto dodać, że Rosjanka jest aktywna w mediach społecznościowych, choćby na Instagramie, gdzie obserwuje ją 4,4 mln użytkowników.

Maria Szarapowa oficjalnie zakończyła karierę w lutym 2020 roku i ogłosiła tę decyzję w tekście dla "Vanity Fair". "Jak można zostawić jedyne życie, jakie znasz? Jak możesz odejść z kortu, na którym trenowałaś od kiedy byłeś młodą dziewczynką, porzucić grę, którą kochasz? Tę, która przyniosła ci nieopisaną radość i wielkie łzy? Jestem w tym nowa, więc wybaczcie mi. Żegnam się z tenisem" - napisała.

Szarapowa wygrała pięć turniejów wielkoszlemowych i zdobyła srebrny medal igrzysk olimpijskich w 2012 roku. W marcu 2016 roku rosyjska tenisistka ujawniła, że została przyłapana na stosowaniu zabronionej substancji - meldonium, a kara została skrócona z 24 do 15 miesięcy.

Więcej o: