- Wiemy też, że już od ponad dekady Maria Szarapowa była wzorem i szczerą kobietą, która inspirowała miliony kibiców na całym świecie, by grali w tenisa i go oglądali. Szczerość i odwaga, jaką zaprezentowała ogłaszając i przyznając się do błędu, była godna podziwu - czytamy w niespodziewanym oświadczeniu producenta rakiet.
- HEAD dumnie staje przy Marii, teraz i w przyszłości, i zamierza przedłużyć jej kontrakt. Cieszymy się na współpracę z nią i ogłoszenie nowej umowy sponsorskiej w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
- Maria mogła popełnić błąd, ale zasłużyła na przywilej wątpliwości i zamierzamy go jej ofiarować. Nie możemy się doczekać wielu kolejnych lat pracy z Marią.
Na reakcje gigantów faktycznie nie trzeba było długo czekać. Podpisany w 2010 r. ośmioletni kontrakt Nike z Szarapową za 70 mln dol. został zawieszony. Szwajcarski producent zegarków Tag Heuer, związany z nią od 2004 r., zerwał negocjacje nowej umowy. Najłagodniejsze było Porsche, które w 2013 r. zakontraktowało Szarapową jako swoją pierwszą kobietę ambasador. Teraz jedynie wstrzymało działania marketingowe z udziałem Rosjanki. Czytaj więcej o tym, ile straci Szarapowa.
28-letnia rosyjska tenisistka Maria Szarapowa przyznała, że miała pozytywny wynik testu antydopingowego, który przeprowadzono podczas tegorocznego Australian Open. Zabroniona substancja odkryta w jej ciele to meldonium. Międzynarodowa Federacja Tenisowa ogłosiła, że Rosjanka będzie zawieszona od 12 marca.
Szarapowa w poniedziałek tłumaczyła się, że nie sprawdziła korespondencji informującej jej o zmianach w przepisach substancji niedozwolonych. Światowa Agencja Antydopingowa poinformowała, że ostrzegała tenisistkę pięciokrotnie w dniach 3-29 grudnia 2015- czytaj więcej .
Wszystko czego dotknie Maria Szarapowa od razu zaczyna się sprzedawać. Afera dopingowa z udziałem Marii Szarapowej natychmiast zwiększyła zapotrzebowanie na zażywaną przez nią substancję - czytaj więcej o niespodziewanych skutkach skandalu .