Konferencja Euro 2012 - Prawa sponsorów vs. marketing zwodniczy

Mistrzostwa Euro 2012 są doskonałą okazją do promocji marki przed szerokim audytorium z prestiżowym światowym wydarzeniem sportowym w tle. Wiele firm słusznie będzie starać się promować się na fali eventu, niezależnie od tego czy są oficjalnymi sponsorami lub licencjobiorcami UEFA, czy nie. Efektywne zaplanowanie i przeprowadzenie projektów marketingowych na Euro 2012 nie jest możliwe bez znajomości prawa oraz praktycznej wiedzy marketingowej w tym zakresie.

Zapraszamy Państwa na konferencję poświęconą tej tematyce. Główne tematy spotkania oscylować będą wokół sponsoringu mistrzostw, sposobów na skuteczne komunikowanie marki i dozwolonych metod marketingu zwodniczego. Prelegenci konferencji opowiedzą o ograniczeniach UEFA w stosunku do firm i kibiców w kontekście prawa obowiązującego w Polsce, a także o tym, czy oficjalny sponsoring Euro 2012 faktycznie się opłaca. Poruszony zostanie temat skutecznego dotarcia brandu sponsora do jego potencjalnych odbiorców, a więc tego, w jaki sposób komunikować markę by wyróżnić się wśród natłoku, podobnych w zamierzeniu, komunikatów.

Opowiemy także o sile skojarzeń, czyli o tym, kto naprawdę skorzysta na Euro 2012. Uczestnicy konferencji dowiedzą się, w jaki sposób transfer marketing generuje niezamierzone przepływy skojarzeń odbiorców na temat podmiotów, które nie są sponsorami wydarzenia, i czyim kosztem się to odbywa. Podpowiemy, jakie powinny być kryteria stanowiące o formie komunikacji marketingowej, tak żeby informacja o sponsorze efektywnie zapadła w pamięć odbiorców.

Ponadto jeden z głównych tematów konferencji poświęcony został marketingowi zwodniczemu - metodom jego działania oraz profitom i zagrożeniom z nim związanym. Podczas panelu na ten temat wypunktowane zostaną między innymi świadome i nieświadome działania służące tworzeniu nieautoryzowanych skojarzeń związanych z obszarem sponsoringu.

Dodatkowo podczas konferencji omówione zostaną doświadczenia z zakresu działań marketingowych minionych eventów sportowych, takich jak Euro 2008 i WM 2010. Dyskusja poruszy także aspekty marketingu społecznego i marketingu kultury w kontekście przyszłorocznych mistrzostw, a więc działań nieskierowanych bezpośrednio do kibiców, a do innych, pobocznych odbiorców komunikatów marketingowych związanych z tym wydarzeniem sportowym.

Organizatorami konferencji są: VFP Communications (wydawca między innymi "Media & Marketing Polska"), Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego oraz Sponsoring Expert.

Konferencja pod patronatem "MMP" odbędzie się 11 października 2011 r. w Centrum Olimpijskim w Warszawie.

Zainteresowanych wzięciem udziału w wydarzeniu prosimy o kontakt z Katarzyną Marchel, katarzyna.marchel@media.com.pl, tel.: 22 514-65-14