Bank BPH i MasterCard przygotują Wiśle SSA karty chipowe

Wisła będzie pierwszym klubem w Europie Środkowej, dla którego BPH i MasterCard w 2006 roku przygotują karty kredytowe, które będą również chipami zastępującymi karnety i identyfikatory kibica.

Firma MasterCard (sponsor Ligi Mistrzów) pomysł kart kredytowych połączonych z funkcją klubowych chipów wprowadziła po raz pierwszy w Juventusie Turyn, a później m.in w Celticu Glasgow i Ajaksie Amsterdam. Teraz razem z BPH chce wprowadzić to rozwiązanie w Krakowie. Dlatego, że z badań przeprowadzonych na zlecenie BPH Wisła ma w Polsce najwięcej kibiców (200 tys., druga jest Legia - 100 tys.).

Kibice Wisły zamiast karnetów będą kupować karty kredytowe BPH MasterCard. Będą one stanowić elektroniczną przepustkę na stadion z zagwarantowaną miejscówką. Chipy zastąpią identyfikatory.

- To będzie piękna sprawa: żadnego drukowania karnetów, zatrudniania kasjerek, żadnych burd przy kasach - zachwala prezes Tadeusz Czerwiński.

Umowa przewiduje, że po osiągnięciu celu sportowego przez Wisłę SSA (np. strzelenie stu goli od chwili podpisania umowy), posiadacze karty będą mieli bonus - lepsze oprocentowanie. Premię otrzymałby wtedy też klub.

Karty chipowe wejdą w życie po zbudowaniu stadionu, czyli za dwa lata. Dla kibiców, którzy nie zechcą zawierać umowy z BPH będą karnety.