F1: Agresywna strategia paliwowa pierwszej trójki na GP Chin

Kierowcy Brawn przegrali kwalifikacje tylko za sprawą większego obciążenia paliwem. Zawodnicy Red Bulla oraz Fernando Alonso staną na starcie z niewielką ilością benzyny w zbiornikach. Start wyścigu w niedzielę o 9 rano

Wszystkie klęski BMW Sauber ?

Biorąc pod uwagę ogromną degradację miękkiego ogumienia na chińskim torze, stratedzy niektórych zespołów postanowili skopiować taktykę zastosowaną przez Roberta Kubicę w Grand Prix Australii. Alonso zjedzie na pierwsze tankowanie już w okolicach dziesiątego okrążenia, a więc na pierwszą fazę wyścigu założy podatne na zużycie supermiękkie opony. Ruszający z pole position Sebastian Vettel ma w zbiorniku paliwo na trzy okrążenia więcej, a Mark Webber będzie tankował jedną rundę później.

Jenson Button, zaskoczony dopiero czwartą pozycją startową, ma paliwo na dziewiętnaście okrążeń. Dwa tygodnie temu, w Malezji, wystarczyły mu dwa okrążenia, aby odrobić pięć sekund straty do tankującego wcześniej Nico Rosberga. Teraz może być podobnie i lider klasyfikacji mistrzostw świata może przeskoczyć na czoło stawki już po pierwszej rundzie tankowań. Jego partner z Brawn, Rubens Barrichello, wytrzyma na torze jedno okrążenie dłużej. Najwięcej paliwa spośród kierowców w pierwszej dziesiątce ma Lewis Hamilton. Mistrz świata zatankuje w okolicach 27. okrążenia.

Zespół BMW Sauber obrał dość konserwatywną strategię dla Roberta Kubicy. Polak stanie na starcie z podobnym obciążeniem paliwem do Buttona, a Nicka Heidfelda zatankowano na 27 kółek. Najcięższe są samochody Sébastiena Bourdais, Felipe Massy i Nelsona Piqueta - kierowcy Toro Rosso i Ferrari zatankują w okolicach 32 okrążenia, a jego rodak ma zapas benzyny aż na 35 rund. Po starcie Kubica musi jak najszybciej wyprzedzić ruszającego tuż przed nim Piqueta, aby nie utknąć na długi czas za kierowcą Renault.

Ciężar samochodów na starcie do Grand Prix Chin (według kolejności startowej):

Sebastian Vettel - 644,0 kg

Fernando Alonso - 637,0 kg

Mark Webber - 646,5 kg

Rubens Barrichello - 661,0 kg

Jenson Button - 659,0 kg

Jarno Trulli - 664,5 kg

Nico Rosberg - 650,5 kg

Kimi Räikkönen - 673,5 kg

Lewis Hamilton - 679,0 kg

Sébastien Buemi - 673,0 kg

Nick Heidfeld - 679,0 kg

Heikki Kovalainen - 697,0 kg

Felipe Massa - 690,0 kg

Timo Glock - 652,0 kg

Kazuki Nakajima - 682,7 kg

Sébastien Bourdais - 690,0 kg

Nelson Piquet - 697,9 kg

Robert Kubica - 659,0 kg

Adrian Sutil - 648,0 kg

Giancarlo Fisichella - 679,5 kg

Więcej w portalu F1.pl ?

Więcej o: