Nick Heidfeld: Zabrakło jednej dziesiątej sekundy

Do awansu do czołowej dziesiątki zabrakło zaledwie jednej dziesiątej sekundy, ale mimo tego widać wyraźnie, że brakuje nam szybkości. Mamy nadzieję, że nowe elementy aerodynamiczne, które dostaniemy na Grand Prix Hiszpanii, pomogą nam - mówił po kwalifikacjach do GP Chin Nick Heidfeld. Start wyścigu o 9 rano w niedzielę

Kubica: Dużo gorzej być nie może ?

BMW Sauber

Nick Heidfeld (Trening 3: 11., Kwalifikacje: 11.)

Moje pierwsze i najszybsze okrążenie w Q2 to było maksimum, co mogłem wydobyć z samochodu. Było naprawdę dobre. Miałem nadzieję na poprawę czasu przy drugim wyjeździe, bo warunki na torze zawsze się poprawiają podczas kwalifikacji, jednak z jakiegoś powodu ten zestaw supermiękkich opon nie trzymał tak dobrze. Nie wiemy jeszcze, dlaczego tak się stało. Do awansu do czołowej dziesiątki zabrakło zaledwie jednej dziesiątej sekundy, ale mimo tego widać wyraźnie, że brakuje nam szybkości. Mamy nadzieję, że nowe elementy aerodynamiczne, które dostaniemy na Grand Prix Hiszpanii, pomogą nam. Jutro jest szansa na deszcz, i to by było wspaniałe. Musimy teraz dokładnie przemyśleć naszą strategię na wyścig. Jestem poza pierwszą dziesiątką, więc mogę dowolnie wybrać obciążenie paliwem.

Mario Theissen

Dzisiejsze kwalifikacje bardzo nas rozczarowały. Analiza danych z treningów sygnalizowała, że nasz samochód nie będzie działał na tym torze. Obaj kierowcy narzekali na brak przyczepności i nie udało nam się rozwiązać tego problemu. Przez to obaj kierowcy mieli kłopoty z przejechaniem idealnego okrążenia. To też miało wpływ na nasze pozycje startowe.

Willy Rampf

Po dwóch pierwszych wyścigach spodziewaliśmy się tutaj trochę innych wyników. Oczywiście nie jesteśmy zadowoleni z naszych pozycji startowych. W porównaniu z innymi zespołami straciliśmy trochę formy. Teraz, aby zbliżyć się do czołówki, musimy zmniejszyć stratę dzięki intensywnemu programowi rozwojowemu.

Torro Rosso

Sébastien Buemi (Trening 3: 13.; kwalifikacje: 10.)

Jestem bardzo zadowolony z awansu do Q3 - to więcej, niż się spodziewałem. Nie wydaje mi się, abym dał radę wywalczyć wyższą pozycję. Z niskim poziomem paliwa samochód spisywał się bardzo dobrze, ale na finałowy segment nie został nam ani jeden komplet supermiękkich opon, więc przejechałem trzy pomiarowe okrążenia na pośredniej mieszance.

Sébastien Bourdais (Trening 3: 14.; kwalifikacje: 16.)

Po prostu zrobiłem błąd. Próbowałem dobrać optymalną linię przez Zakręt 8, ale za wcześnie przyciąłem tor jazdy, zjechałem na brudną część toru po lewej i samochód nie chciał skręcić. Opony się zabrudziły i kilka kolejnych zakrętów to był koszmar, straciłem pół sekundy. Wczorajszy dzień był bardzo obiecujący, ale dzisiaj z jakiegoś powodu nie poszło tak dobrze. Mój kolega z zespołu przejechał dwa świetne okrążenia, więc w samochodzie jest potencjał.

Wszystkie klęski w wykonaniu BMW ?

Więcej o: