Bundesliga: najdroższe reklamy w Europie

Bundesliga otrzymuje najwięcej pieniędzy z reklam umieszczanych na koszulkach piłkarzy. Pod tym względem wyprzedziła angielską Premiership- donosi firma Sport+Markt zajmująca się marketingiem sportowym.

Przychody wszystkich klubów pierwszej ligi niemieckiej w zeszłym sezonie wyniosły 102,9 mln euro, a Premiership- 85,5 mln. Wymiana pozycji w rankingu wynika w dużej mierze ze spadku wartości funta brytyjskiego.

- W przeciwieństwie to Bundesligi, żadna inna liga nie jest tak nasycona umowami sponsorskimi obejmującymi wszystkie kluby- tłumaczy Hartmut Zastrow, dyrektor wykonawczy Sport+Markt.

Jak wynika z badań, najwięcej pieniędzy z reklam na koszulkach otrzymuje Bayern Monachium (20 mln euro), który wyprzedził Manchester United (17,7 mln).

Wzros przychodów z 54,6 mln euro do 70,5 mln zanotowała włoska Serie A.

- Umowy sponsorskie są długoterminowe, co sprawia, że nie wpływa na nie światowy kryzys gospodarczy- mówi Zastrow. - Jeśli firmy sektora finansowego albo budowlanego będą zmuszone wycofać się, wtedy przedstawiciele innych gałęzi rynku, np. firmy bukmacherskie, zajmą ich miejsce, - kończy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.