Zobacz jak zmienił się bolid BMW ?
- Wszyscy zgadzamy się, że nie jest najładniejszy samochód. Na szczęście jednak, od środka sprawa ma się dużo lepiej niż na zewnątrz. Cechy bolidu są teraz całkiem inne. Zredukowana została aerodynamika, ale dzięki gładkim oponom odzyskujemy trochę przyczepności. Samochód ma więcej elementów, więc traci na prostych. W Barcelonie testujemy sporo sprzętu, który wykorzystamy tak szybko, jak to będzie możliwe - mówi Polak
Ze słów Kubicy można wysnuć wniosek, że nowy bolid nie posiada jeszcze w tym momencie czegoś, co dawałoby mu znaczącą przewagę nad innymi.
- Szczerze mówiąc to nie wiem jak to jest. Z jednej strony im szybciej zaczniemy testować już w pełni gotowe bolidy, tym lepiej. Z drugiej jednak, do pierwszego wyścigu jest jeszcze daleko, więc myślę, że wszyscy zdążą. W tym tygodniu testujemy ten układ, ale za tydzień będzie już inny. Chcemy spróbować jak największej ilości rozwiązań - mówi Polak.
Sześć powodów, dla których KERS to zło ?
Robert Kubica uważa, że zwłaszcza początek przyszłego sezonu będzie loteryjny, a różnice pomiędzy zespołami duże.
- Trudno teraz stwierdzić, kto w świetle nowinek będzie silny w przyszłym roku. To będzie spora loteria, a jeszcze większe wyzwanie dla mechaników. Spodziewam się wielkiej różnicy poziomów pomiędzy zespołami, zwłaszcza na początku sezonu - powiedział Polak
Również testowy kierowca BMW Christian Klien uważa, że nowy bolid BMW nie jest atrakcyjny dla oka.
- Wygląda seksownie prawda? - żartował kierowca testowy BMW Chiristian Klien . - Dla mnie to najgorzej wyglądający samochód F1, jaki kiedykolwiek widziałem. Nie wygląda za dobrze, z tymi wielkimi skrzydłami. Ale przywykniemy to tego i wiele rzeczy ulegnie zmianie - dodał.
Przed testami pojawiało się wiele wątpliwości co do sterowności nowego bolidu.
- Jak na razie prowadzi się bardzo dobrze. Wyniki pomiarowe okrążeń są całkiem niezłe. Bolid stracił na aerodynamice, ale rekompensują to gładkie opony (slick tyres). Na wolnych zakrętach dają bardzo dobrą przyczepność, trochę gorzej jest na szybszych. Największym problemem była temperatura. Rano było zimno, ale wieczorem poprawiło się - powiedział Klein