Krykieciści Indii warci miliard dolarów

Wpływy krykietowej reprezentacji Indii od sponsorów i z praw telewizyjnych osiągnęły miliard dolarów. Stało się tak po podpisaniu pięcioletniej umowy na jednodniowe mecze.

Indyjski koncern medialny, Zee Telefilms, zapłaci 219 mln dolarów za 25 jednodniowych meczów w USA, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kanadzie, Anglii, Singapurze i Malezji. Hindusi mieliby grać pięć meczów rocznie, między innymi przeciwko Pakistanowi, Australii i Anglii.

Lalit Modi, wiceprezydent federacji Indii uważa, że nie wpłynie to na formę zawodników, uczestniczących także w obowiązkowych test-meczach. - Zawodnicy nie będą grali w więcej, niż 15 test-meczach i 30 jednodniówkach rocznie - stwierdził.

Łączna suma wpływów reprezentacji Indii osiągnęła 1,05 mld dolarów. Największą z nich była podpisana w lutym czteroletnia umowa z koncernem Nibus, który za prawa do transmisji ze wszystkich meczów testowych i jednodniowych rozgrywanych przez reprezentację Indii na własnym terenie zapłacił 612 mln dolarów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.