Rozgrywana od piątku do soboty impreza na drogach województwa podkarpackiego drugi rok z rzędu jest eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Głównym faworytem zawodów był Leszek Kuzaj w subaru imprezie, jedynym samochodzie klasy WRC w rajdzie. Kuzaj, lider mistrzostw Polski już na pierwszym odcinku specjalnym uzyskał blisko 20-sekundową przewagę nad drugim w klasyfikacji Tomaszem Czopikiem. Jednak tuż przed lotną metą drugiego OS-u Kuzi dachował i musiał wycofać się z rywalizacji. W tej sytuacji zaczął rządzić Tomasz Czopik na A-grupowym Lancerze, wygrywając siedem z dwunastu OS-ów. Kroku dotrzymywali mu Sebastian Frycz oraz Michał Bębenek na Lancerach grupy N. Ten drugi jednak szybko podzielił losy Kuzaja, wylatując z trasy na szóstym OS-ie.
Sobotni, pierwszy etap imprezy wygrał Tomasz Czopik. Po piętach deptał mu Sebastian Frycz tracąc zaledwie 1,9 s. Na kolejnych pozycjach plasowali się Zbigniew Gabryś, Maciej Lubiak, Mariusz Stec oraz Grzegorz Grzyb. Etapu nie ukończyło sześć spośród 50 załóg.
Drugi dzień imprezy miał dramatyczny przebieg. Podczas 9. odcinka specjalnego (Malawa - Kielnarowa) na granicy miejscowości Kielnarowa i Matysówka kierowany przez Zbigniewa Gabrysia Mitsubishi Lancer wyleciał z drogi przy dużej prędkości i uderzył w znak drogowy. Metalowe i betonowe fragmenty słupka i znaku, odrzucone siłą uderzenia, poleciały w tłum stojących przy drodze raniąc dwóch kibiców i strażaka zabezpieczającego trasę. W wyniku wypadku OS został przerwany.
Tysiące kibiców zgromadził 11 OS rozgrywany na ulicach Rzeszowa. Na krótkiej bo zaledwie 2,5 kilometrowej trasie najszybszy był Czopik. Zwyciężył on także ostatni odcinek w Lubenii i pewnie triumfował w 11 Rajdzie Rzeszowskim. Kierowca automobilklubu krakowskiego z 32 punktami objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski. Drugi na mecie, ubiegłoroczny triumfator rajdu Sebastian Frycz ma 27 pkt i jest wiceliderem. Wysokie czwarte miejsce w rajdzie przypadło w udziale Grzegorzowi Grzybowi. Rzeszowianin startujący Peugeotem 206 VK bezdyskusyjnie wygrał Trofeum 1600 i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej tej klasy.
Powiedzieli po rajdzie
Tomasz Czopik
Zwycięstwo dedykuję przyjacielowi Tomkowi, który zmarł przed tygodniem. Jego duch czuwał nad nami przez cały rajd. Rok temu przegraliśmy tu z Sebastianem o niecałą sekundę. Teraz nastąpił rewanż, miałem jednak nieco szybszy samochód. Rajd Rzeszowski jest bardzo techniczny, ale jednocześnie bardzo szybki. Łatwo tu o wywrotkę, o czym przekonało się kilka załóg. Poza tym kapitalne trasy, świetni kibice i atmosfera. Przyjedziemy tu za rok.
Sebastian Frycz
To był super rajd z fantastycznymi trasami. Szkoda że podobnie jak rok temu nie pokonałem Tomka, a spałem w tym samym hotelu i w tym samym pokoju. Zająłem pierwsze miejsce w grupie N, umocniłem się na prowadzeniu w RSMP i z tego najbardziej się cieszę.
Grzegorz Grzyb
Mimo, że startowałem na swoim terenie nie było łatwo, presja otoczenia momentami utrudniała zadanie. Samochodzik spisywał się bardzo dobrze. Na trasie mieliśmy sporo przygód, mimo tego dojechaliśmy do mety i co najważniejsze wygraliśmy w swojej grupie. To był główny cel na ten rajd.
Wyniki 11. Rajdu Rzeszowskiego:
Czołowa dziesiątka klasyfikacji generalnej:
1. Tomasz Czopik (Mitsubishi Lancer EVO VII, gr. A-8) 1:42,45,0
2. Sebastian Frycz (Mitsubishi Lancer EVO V, gr.N-4) - 1.27,6 straty do lidera
3. Maciej Lubiak (Mitsubishi Lancer EVO V, gr.N-4) - 3.45,4
4. Grzegorz Grzyb (Peugeot 206 VK, gr.A-6) - 4.06,6
5. Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer Evo VI, gr.N-4) - 4,23.0
6. Michał Sołowow (Mitsubishi Lancer EVO VII, gr.N-4) - 6.07,3
7. Michał Duda (Mitsubishi Lancer EVO VI, gr.N-4) - 6.16,6
8. Piotr Maciejewski (Mitsubishi Lancer EVO gr.VI, N-4) - 9.26,2
9. Stefan Karnabal (Renault Clio, gr.N-3) - 10.37,6
10. Mariusz Pelikański (Peugeot 206 XS, gr. A RPP) - 10.55,6
Z 55 załóg zgłoszonych do rajdu, 50 przystąpiło do rywalizacji, do mety dotarło 39.
Zwycięzcy w klasach:
Trofeum 1600: Grzegorz Grzyb - Peugeot 206 VK
Grupa N: Sebastian Frycz - Mitsubishi Lancer EVO V
Grupa N-3: Stefan Karnabal - Renault Clio
Grupa N-2: Piotr Wypych - Citroen Saxo
Grupa A-7: Grzegorz Grąbczewski - Opel Astra GSI
Grupa A-6: Grzegorz Grzyb - Peugeot 206 VK
Grupa A-5: Paweł Stefanicki - VW Polo
Rajdowy Puchar Peugeota: Mariusz Pelikański - Peugeot 206 XS
RSMP po 5 eliminacjach
Klasyfikacja generalna:
Grupa N:
Trofeum 1600
5. Michał Kościuszko 12