Orlen ruszył z nową kampanią społeczną i programem sponsorskim

Aleksandra Mirosław, Anita Włodarczyk i Bartosz Kurek, czyli wybitni polscy olimpijczycy, zostali ambasadorami nowej kampanii Orlenu "Sport to szkoła życia". Dzięki akcji do stu klubów w całej Polsce trafi aż 10 mln zł.

To nowy, szeroko zakrojony projekt, którego celem jest zachęcenie rodziców i dzieci do tego, aby sport stał się częścią ich życia. Wsparcie o wartości 10 mln zł trafi do co najmniej stu klubów w całej Polsce.

Wsparcie nie tylko dla mistrzów. Orlen angażuje się w sport młodzieżowy

Orlen, który dotąd wspierał przede wszystkim mistrzów sportu, teraz chce także zaangażować się w sport dzieci i młodzieży. To element nowej polityki koncernu, a "Sportowy Orlen" to pierwszy z wielu planowanych przez spółkę programów.

Kto skorzysta na nowej kampanii? Przede wszystkim amatorskie kluby sportowe prowadzące zajęcia dla dzieci i młodzieży. Środki będzie można przeznaczyć na m.in. sprzęt sportowy, wynajęcie sal, organizację turniejów i zajęć czy pokrycie kosztów zatrudnienia trenerów i instruktorów. Nabór do programu potrwa do 31 października br., a wnioski można składać poprzez prosty formularz online na www.sportowyorlen.pl.

Mirosław, Włodarczyk i Kurek ambasadorami najnowszej kampanii Orlenu

– Sukces w sporcie to nie tylko medal na szyi. Sukces to regularne uprawianie sportu, czerpanie z niego radości, siły i inspiracji. Będziemy wspierać kluby i trenerów, którzy w swoją pasję angażują najmłodszych – mówi Ireneusz Fąfara, prezes Orlen S.A. – Chcemy promować sport jako styl życia, zachęcać do niego dzieci i ich rodziców. Dlatego nasz fundusz sponsorski łączymy z kampanią społeczną, pokazującą sport jako źródło uniwersalnych wartości i doświadczeń. Bo sport to szkoła życia – dodaje.

Ambasadorami programu "Sportowy Orlen" i kampanii "Sport to szkoła życia" są: Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej, Anita Włodarczyk, lekkoatletka, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem, oraz Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy, wicemistrz olimpijski. Bohaterami kampanii są natomiast uprawiające sport dzieci – Dima (szermierka), Franek (siatkówka) i Nadzieja (wspinaczka).

Polska w czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z WF

W tej chwili Polska znajduje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć WF. To zaś przyczynia się do nasilenia problemu występowania chorób cywilizacyjnych wśród dzieci i młodzieży – otyłości, cukrzycy oraz zaburzeń psychicznych. Z Badania Kompetencji Ruchowych młodzieży szkolnej wynika, że mniej niż 20 proc. dzieci i młodzieży w Polsce jest umiarkowanie bądź intensywnie aktywnych fizycznie przez przynajmniej 60 minut dziennie każdego dnia.

Pomóc to zmienić ma najnowsza kampania Orlenu. Podstawowymi kryteriami udziału w programie "Sportowy Orlen" są organizacja regularnych zajęć dla dzieci i młodzieży do 18. roku życia i prowadzenie zarejestrowanej działalności nieprzerwanie od przynajmniej dwóch lat.

Co istotne, w związku z innymi inicjatywami firmy dotyczącymi wsparcia rozwoju dziecięcej i młodzieżowej piłki nożnej w kraju, takimi jak Piłkarska Przyszłość z Orlenem czy współpraca z PZPN (m.in. przy Akademii Młodych Orłów), o udział w programie "Sportowy Orlen" mogą ubiegać się akademie sportowe prowadzące sekcje we wszystkich dyscyplinach sportowych z wyłączeniem piłki nożnej. W przypadku klubów wielosekcyjnych możliwe jest złożenie wniosku na wsparcie działalności innych sekcji niż piłki nożnej.

Specjalnie premiowane będą organizacje, które prowadzą dodatkowe aktywności dla swoich podopiecznych (obozy sportowe, turnieje czy inspirujące spotkania ze sportowcami), posiadają grupy dla dziewcząt lub planują ich uruchomienie oraz prowadzą zajęcia dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Więcej o: