Wygląda na to, że Overwatch 2 tchnął w serię nowe życie. Premiera kolejnej części ewidentnie była potrzebna, co jasno pokazują statystyki aktywnych graczy. I choć gra wciąż jest bardzo młoda, co przyciąga nowe twarze, tak poprzednia odsłona tytułu podobnych liczb nie wyrabiała w przeciągu ostatnich paru lat.
Overwatch 2 pojawił się na rynku gier w październiku 2022 roku, a więc praktycznie sześć lat po rozpoczęciu serii pierwszą odsłoną. Blizzard zdecydowanie musiał zagrać nową kartą, aby zdobyć zainteresowanie graczy. Pewnym ryzykiem był jednak fakt, że kolejny Overwatch pojawił się w dobie silnej pozycji VALORANTA, który razem z CS:GO rywalizuje o miano czołowego, esportowego FPS-a.
Jednakże Overwatch 2 zaliczył bardzo udany debiut. Oczywiście parę wpadek gracze od razu wytknęli i nie wszystko przebiegło idealnie, lecz bazując na wynikach liczbowych z pierwszych miesięcy, trzeba stwierdzić, iż jest naprawdę dobrze. Gra obecnie utrzymuje bardzo solidny poziom ponad 23 milionów użytkowników miesięcznie, a statystyki rosną. Już w samym premierowym październiku do Overwatcha 2 zajrzało 18,5 miliona osób.
Obecne liczby Overwatch 2 pokrywają się z wynikami VALORANTA. CS:GO nadal wiedzie prym, trzymając się pewnie w okolicach 36 milionów graczy miesięcznie. Niemniej Blizzard nie ma powodów do wstydu, za to do dumy mnóstwo, bo ich najnowsza produkcja przyjmuje się świetnie.
Więcej treści gamingowych na Gazeta.pl.
To też nowe życie dla serii Overwatch, gdyż druga odsłona momentalnie pobiła na głowę wyniki "jedynki" z ostatnich lat. Od początku 2021 roku do września 2022 roku pierwsza część utrzymywała poziom 14-16 milionów użytkowników. Tak więc już pierwszy miesiąc Overwatch 2 wykręcił lepsze rezultaty.
Teraz wszystko w rękach Blizzarda, aby zadbać o poprawę lub przynajmniej ustabilizowanie liczb. Społeczność graczy może szybko się znudzić, jeśli twórcy nie zadbają o przykucie ich uwagi. Na razie Overwatch 2 pracuje na miano tytułu z samej czołówki, ale łaska pańska na pstrym koniu jeździ.
Wykorzystane w artykule dane zostały zaczerpnięte z portalu Active Player.