Tanio już było. Technologiczny gigant zamierza podnieść ceny własnych gier

Jak donosi zagraniczny portal IGN, począwszy od 2023 roku Microsoft zamierza podnieść ceny gier, które samodzielnie publikuje na własne platformy. Wzrost domyślnej ceny będzie odczuwalny, wszak zapłacimy 70 zamiast 60 dolarów. Co gorsza, nie są jedyni.

Jeśli uważacie gry komputerowe za tani sposób na rozrywkę, od przyszłego roku zdecydowanie zmienicie zdanie. Jak donosi zagraniczny portal IGN, Microsoft zamierza od 2023 roku podnieść ceny samodzielnie tworzonych gier na własne platformy. Na jedną firmę można byłoby przymknąć oko - choć to zdecydowany gigant technologiczny. Trend jednak powielają inne przedsiębiorstwa.

Zobacz wideo Praca marzeń naszych dzieci, żyła złota, a zarobki? "Polska w światowej czołówce"

Rosną ceny wszystkiego, też gier

Od przyszłego roku posiadacze konsol Xbox będą zmuszeni sięgnąć głębiej do kieszeni. Już od 2023 roku, ceny gier tworzonych przez Microsoft na własne platformy drastycznie wzrosną w dniu premiery. Dotychczas za gry należało zapłacić 60 dolarów. Domyślna cena będzie teraz wynosić więcej - 70 dolarów. Jako pierwsze podwyżkami zostaną dotknięte Forza Motorsport, Redfall oraz Starfield.

Podniesienie cen nie jest zaskoczeniem. Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming, przed zaledwie kilkoma miesiącami informował, że podniesienie będzie musiało kiedyś nastąpić. Podkreślał jednak, że nie nastąpi to w 2022 roku. Tej obietnicy udało się dotrzymać, wszak więcej zapłacimy dopiero od przyszłego roku.

Wiedźmin Geralt w FortniteGeralt pojawi się w kolejnej grze. Tym razem mowa o Fortnite

Polacy mogą zapłacić mniej?

Wspomniana cena 70 dolarów będzie ceną wyjściową, która będzie różnić się zależnie od regionu. Niewykluczone, że Polakom - przynajmniej w przeliczeniu - przyjdzie zapłacić nieco mniej. Jeśli cena faktycznie będzie mniejsza, różnica najpewniej nie będzie zbyt duża. Trzeba przywyknąć do myśli, że kupno gier będzie coraz droższe.

Niestety, trend podnoszenia cen nie jest kojarzony wyłącznie z Microsoftem. W ostatnich miesiącach na podobny zabieg zdecydowały się między innymi Sony, Ubisoft oraz Take-Two Interactive, czyli firma-matka Rockstar Games.

Diablo 4Poznamy datę premiery Diablo IV. Informacje mają pojawić się podczas najbliższej gali

Więcej o: