Take-Two poszerza swoje portfolio. Wydawca wykupił studio Zynga

Największe przedsiębiorstwa związane z grami wideo dostrzegają potencjał gier mobilnych. Take-Two wyłożyło na stół blisko 13 miliardów dolarów celem nabycia firmy Zynga.

Gry mobilne zyskują na popularności, zostawiając daleko w tyle konkurencję oparta o komputery osobiste czy dedykowane konsole do gier. Nie umyka to uwadze twórcom i wydawcom gier, czego przykładem jest premiera Apex Legends Mobile z zeszłego tygodnia. Do trendu podpina się także Take-Two, które wykupiło studio Zynga odpowiedzialne za gry na smartfony i tablety.

Zobacz wideo Marcin Gortat i Bogusław Leśnodorski zainwestowali w żyłę złota. Biznes marzeń

To duże wydarzenie

Branża gier żyje rekordowym przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft, wokół którego nie brakuje w ostatnich tygodniach kontrowersji. Nie powinno to jednak przysłonić innego sporego wydarzenia - wykupu przez Take-Two Interactive studia Zynga. To potentat rynku gier mobilnych, który odpowiada za takie tytuły jak Farmville czy Words With Friends.

Take-Two Interactive wyłożyło na stół blisko 13 miliardów dolarów, wpisując kolejne  interesujące tytuły do swojego i tak szerokiego portfolio. Wszak firma odpowiada za wydawanie takich hitów jak seria Grand Theft Auto, Bioshock czy Borderlands.

Real Madryt - Real BetisDrużyna sezonu czy drużyna Realu? Zdominowali głosowanie w FIFA 22

Jak bardzo Take-Two na tym skorzysta?

Gry komputerowe wydają się potężnym rynkiem - i rzeczywiście takim są. Ilość graczy produkcji mobilnych jest jednak nieporównywalnie większa. Idealnie pokazuje to przykład Activision Blizzard, które weszło w posiadanie studia King odpowiedzialnego za grę Candy Crush.

Statystyki prowadzone od września do grudnia 2021 nie pozostawiają żadnych złudzeń. Mobilne tytuły należące do kolektywu były wybierane najczęściej. Różnica nie rysowała się w kilkunastu procentach, wszak Candy Crush posiadał 10 razy więcej graczy niż produkcje Blizzarda i ponad dwa razy więcej niż gry Activision.

NBA 2K LeagueNBA 2K w restauracji Lewandowskiego. Weź udział w kolejnej rundzie rozgrywek

Więcej o: