To największa transakcja w historii gamingu. Miliardy dolarów w grze!

Gaming zmienia się na naszych oczach. Gigant z Redmond, czyli Microsoft kupił Activision Blizzard, pozyskując prawa do najbardziej kultowych serii gier.

Historyczny moment w świecie gamingu dzieje się teraz. Microsoft ogłosił kupno Activision Blizzard, jednego z liderów branży growej odpowiedzialnego za takie tytuły jak Call of Duty, World of Warcraft czy Diablo. Zakup ma przyspieszyć wzrost samego Microsoftu w sferze gamingu na wszystkich platformach.

Zobacz wideo Marcin Gortat i Bogusław Leśnodorski zainwestowali w żyłę złota. Biznes marzeń

Na stole niemal 70 miliardów dolarów

Microsoft celem pozyskania Activision Blizzard zapłacił 95 dolarów za każdą akcję, co w sumie daje 68 miliardów 700 milionów dolarów za całość praw do przedsiębiorstwa. Gdy transakcja zostanie sfinalizowana, Gigant z Redmond stanie się trzecim największym potentatem rynku gier. Na podium wyprzedza go jedynie Sony oraz Tencent.

Jak mówi Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft, gaming jest najbardziej dynamiczną i ekscytującą częścią branży rozrywkowej. Celem firmy jest stworzenie nowej ery gier, która stawia na piedestale graczy i czyni sam gaming pojęciem inkluzywnym, dostępnym dla wszystkich.

Gry, przy których się wychowywaliśmy

Poprzez pozyskanie Activision Blizzard, Microsoft poszerza swoje portfolio o najbardziej kultowe tytuły: Diablo, Call of Duty, World of Warcraft czy StarCraft. To jedne z najbardziej rozpoznawalnych serii gier na świecie. Przyznaje to Phil Spencer, dyrektor operacyjny Microsoft Gaming. Jednocześnie dodaje, że zamierza zbudować przyszłość, gdzie gracze będą mogli grać we wszystkie tytuły jakie zapragną, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Więcej treści esportowych i gamingowych znajdziesz też na Gazeta.pl

Wniosek można wysnuć jeden - Microsoft, oprócz komputerów i konsol, zamierza położyć ogromny nacisk na rynek gier mobilnych. Przedsiębiorstwo wraz z Activision Blizzard pozyskała studio King, które jest znane z niezwykle popularnej gry mobilnej Candy Crush. Call of Duty Mobile przyciąga wielu graczy, a dodatkowo w ostatnich latach firma pracuje nad Diablo Immortal, które niedawno zakończyło fazę zamkniętych testów.

Ucieszyć będą się mogli subskrybenci Game Pass. Jak możemy dowiedzieć się na oficjalnej stronie Microsoftu, firma zamierza wcielić najpopularniejsze tytuły Activision Blizzard wprost do omawianej usługi.

Więcej o:
Copyright © Agora SA