Pojawiły się dane godzin oglądanych, a także transmitowanych godzin trzech najpopularniejszych platform – Twitcha, Facebooka i YouTube’a w trzecim kwartale 2021 roku. Produkt Amazona jest obecnie hegemonem na rynku, do którego ciężko porównywać pozostałą dwójkę.
Jeśli myślimy o transmisji gier komputerowych na żywo, na myśl przychodzi oczywiście Twitch. Platforma od lat jest dominatorem w tym segmencie i potwierdza to również w trzecim kwartale 2021 roku. Według raportu Streamlabs i StreamHatchet do produktu Amazona należy 70,5% godzin oglądanych streamingów w sieci. Łącznie w trzecim kwartale widzowie oglądali transmisje na Twitchu przez prawie 5,8 miliarda godzin. To wzrost o 22% rok do roku.
Więcej treści esportowych i gamingowych znajdziesz też na Gazeta.pl.
Jeszcze większe wrażenie robi łączna liczba godzin transmitowanych przez twórców na Twitchu. Jest to niecałe 223 miliony godzin, co odpowiada za prawie 90% wszystkich godzin na rynku. Co to oznacza? Twórcy skupieni na Twitchu pracują najwięcej, ale nie zawsze przyciągają proporcjonalnie duże grono odbiorców. Jest to zapewne spowodowane tym, że większość streamerów rozpoczyna swoją karierę właśnie na Twitchu, podczas gdy YouTube i Facebook przechwytują już autorów z wyrobioną marką. Potwierdza to kolejna statystyka – na Twitchu jest 10,4 miliona unikalnych kanałów (91,3% rynku), podczas gdy na dwóch innych platformach nie ma łącznie nawet miliona.
Co ludzie najchętniej oglądają? Tu zaskoczenie, bo kategorię „Rozmowy". To trend, który widzimy ostatnio w streamingu, bowiem fani nie chcą już tylko oglądać gier, ale coraz bardziej wolą posłuchać lub porozmawiać z twórcą. Na drugim miejscu jest GTA V, mimo tego, że od premiery minęło kilka lat. Na trzecim zaś znajduje się League of Legends.
W przypadku YouTube’a możemy mówić o przegapieniu mody na streaming. Portal ma monopol na rynku serwisów z treściami wideo, nie radzi sobie jednak już tak dobrze w transmisjach na żywo w gamingu. Ku temu stworzono YouTube Gaming, który przegrywa walkę ze swoimi rywalami i to znacznie. Łączna liczba godzin oglądania treści w trzecim kwartale to 1,13 miliarda (13,8 % rynku). W przypadku godzin transmitowanych to już zaledwie 8,4 miliona, co stanowi 3,4% rynku. YouTube jeśli chce zacząć gonić przeciwników, to musi przede wszystkim zachęcić więcej twórców do transmisji na YT Gaming.
Całkiem nieźle radzi sobie Facebook, który stworzył platformę FB Gaming. Firma Marka Zuckerberga raczej nie jest kojarzona z grami komputerowymi, ani tym bardziej z treściami wideo, a mimo to coraz bardziej rozpycha się na rynku. Świadczą o tym liczby – 1,29 miliarda godzin obejrzanych (15,7%) i 17,1 miliona godzin transmitowanych (6,9%).