Wiele wskazuje na to, że polski sport czeka bardzo trudny czas. Pandemia koronawirusa spowodowała wielkie straty finansowe u klubów, które od 6 tygodni wręcz zawiesiły swoją działalność. Teraz kolejne wielkie firmy decydują się na obcinanie wydatków sponsoringowych, a niektóre nawet wycofują się z takiej działalności, bo najłatwiej zrezygnować właśnie z budżetów marketingów.
Grupa PGE poinformowała właśnie o bardzo dużych cięciach. Wyniosą one nawet 27 milionów złotych - Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku. Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19 - czytamy w komunikacie.
PGE jest sponsorem tytularnym Stadionu Narodowego w Warszawie. Dodatkowo wspiera także wielkie polskie kluby, jak m.in: PGE VIVE Kielce w piłce ręcznej, czy wielokrotnego mistrza Polski PGE Skrę Bełchatów. PGE jest także sponsorem tytularnym ekstraligi żużlowej. Wiele wskazuje na to, że teraz umowy będą renegocjowane i polski sport sporo na tym straci.
- Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią COVID-19. Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad filharmoniami w całej Polsce" - czytamy w komunikacie.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!