Portal piłkarski www.zzapolowy.com postanowił sprawdzić jak działa marketing w polskich klubach z ekstraklasy, I i II ligi. Jeden z redaktorów wysłał do wszystkich drużyn e-mail, w którym podaje się za 12-letniego Kubę. Kuba bardzo lubi piłkę nożną, regularnie ogląda polską ligę, ale mieszka na prowincji i w jego okolicy nie ma żadnego dużego klubu. W związku z tym pyta, komu warto kibicować.
E-mail został wysłany do na adresy ogólne klubów, tak aby sprawdzić jak działa komunikacja wewnątrz działów i jak "młody petent" zostanie potraktowany. Zgodnie z oczekiwaniami, większość klubowych sekretariatów zignorowała wiadomość od Kuby i wyrzuciła ją do kosza. Odpowiedziały tylko Miedź Legnica, Stal Mielec oraz... Pogoń Szczecin. I to właśnie rzecznik prasowy naszego klubu podszedł do sprawy najlepiej.
Tak odpisał na e-mail redaktora podszywającego się pod 12-latka (screen ze strony zzapolowy.com):
Rzecznik Pogoni Szczecin odpisuje na pytanie 12-latka zzapolowy.com
Pogoni i przede wszystkim rzecznikowi należą się słowa pochwały za wzorowe podejście do kibica. Trzeba bowiem założyć, że to nie była jednostkowa sytuacja i w klubie znajdują czas, żeby odpisywać na podobne e-maile od fanów.
Cały reportaż można przeczytać na stronie www.zzapolowy.com.