Piłkarze Śląska Wrocław wreszcie będą mieli reklamy na koszulkach

Piłkarski Śląsk Wrocław będzie reklamować igrzyska sportów nieolimpijskich - The World Games 2017. Nieoficjalnie wiemy, że Śląsk otrzyma za to około 800 tys. złotych.

Na razie umowa między Śląskiem a Wrocławskim Komitetem Organizacyjnym The World Games 2017 została podpisana do 20 grudnia, czyli do zakończenia pierwszej części sezonu piłkarskiego. Ale jest bardzo prawdopodobne, że w przyszłym roku zostanie przedłużona.

Logo na koszulkach

Jak wynika z umowy, logo World Games 2017 zostanie umieszczone na tylnej części koszulek piłkarzy oraz na lewej nogawce spodenek. Duże logo imprezy pojawi się także na tylnej części klubowego autokaru wrocławskiej drużyny.

Co ciekawe, do promocji igrzysk sportów nieolimpijskich wykorzystany zostanie także wizerunek poszczególnych piłkarzy oraz całej drużyny Śląska.

Poza tym w czasie meczów Śląska rozgrywanych na wrocławskim Stadionie Miejskim będzie przeprowadzana rozbudowana kampania reklamowa i promocyjna TWG 2017. Dodajmy, że w ostatnim sezonie piłkarze Śląska nie mieli reklam sponsorów na swoich strojach.

Spoty na stadionie

Spoty reklamujące igrzyska sportów nieolimpijskich będą emitowane podczas spotkań piłkarzy Śląska w kilku miejscach Stadionu Miejskiego: w biznes klubie oraz w punktach gastronomicznych. Poza tym reklamy TWG 2017 pojawią się również na bandach elektronicznych stojących przy murawie boiska oraz na dwóch ogromnych telebimach podwieszonych pod kopułą stadionu. Na obiekcie pojawią się również specjalne duże tablice reklamowe TWG 2017.

W umowie zapisano także punkt, z którego wynika, że logo World Games 2017 znajdzie się dwa razy na koszulkach dzieci wychodzących z piłkarzami na przedmeczową prezentację, a także na oficjalnej stronie internetowej piłkarskiego Śląska.

Nieoficjalnie z wiarygodnych źródeł wiemy, że Śląsk otrzyma za reklamę około 800 tys. zł.

Zbudować rozpoznawalność marki

W ofercie przetargowej, dotyczącej umowy Śląska z Wrocławskim Komitetem Organizacyjnym, zaznaczono, że głównym celem akcji promocyjno-reklamowej jest budowanie szerokiej rozpoznawalności marki The World Games 2017.

W dokumencie przetargowym obszernie to uzasadniono. Cytujemy (pisownia oryginalna): "dyscypliny sportowe ujęte w programie TWG 2017 z wyłączeniem żużla i footballu amerykańskiego nie są dyscyplinami medialnymi szeroko relacjonowanymi i transmitowanymi w telewizji. Budowanie szerokiej rozpoznawalności marki The World Games 2017 ma kluczowe znacznie ze względu na zasadność organizacji Igrzysk w 2017. W związku z tym Wrocławski Komitet Organizacyjny w 2016 prowadzi intensywne działania promocyjne głównie przy współudziale Federacji Żużla (Grand Prix w Żużlu) i Footballu Amerykańskiego (Final 4). Pomimo tych działań, promocja poprzez dwie najpopularniejsze dyscypliny TWG 2017 nie spełnia w pełni swoich założeń. Stadion Olimpijski, na którym odbywają się zawody w żużlu jest obecnie przebudowywany. W związku z tym działania promocyjne nie docierają odpowiednio szeroko do najważniejszej grupy docelowej jaką są mieszkańcy Wrocławia. Football amerykański pomimo transmisji telewizyjnych nie cieszy się odpowiednią popularnością, a koszt zaangażowania Spółki znacznie przekracza zyski z ekwiwalentu medialnego ze względu na to, że jest to dyscyplina rozwijająca się.

W takiej sytuacji naturalną rekomendację pozwalającą na realizację strategii marketingowej i dotarcia do kluczowej grupy docelowej - wrocławian jest wykorzystanie popularnej dyscypliny szeroko transmitowanej w telewizji spoza sportów objętych programem TWG 2017. Jedyną dyscypliną spełniającą te wymagania jest piłka nożna i klub WKS Śląsk Wrocław. Klub WKS ze względu na obecność w Ekstraklasie ma zapewnioną transmisję telewizyjną oraz obecność we wszystkich programach sportowych. Jednocześnie na mecze klubu w porównaniu do innych dyscyplin sportowych rozgrywających się we Wrocławiu przychodzi największa ilość kibiców spełniających warunki strategii marketingowej" - czytamy w dokumencie.

Piłkarze Śląska sezon ligowy rozpoczynają w piątek. Wówczas we Wrocławiu o godz. 20.30 zmierzą się z Lechem Poznań.

Co to jest World Games?

Igrzyska Sportów Nieolimpijskich World Games zostaną zorganizowane we Wrocławiu od 20 do 30 lipca 2017 roku. W igrzyskach weźmie udział około 4,5 tys. sportowców ze 100 krajów świata. Rywalizować będą na 24 obiektach w 31 dyscyplinach. Imprezę organizuje i finansuje gmina Wrocław.

W programie imprezy są m.in.: żużel, futbol amerykański, wspinaczka, dyscypliny lotnicze, kręgle, sumo, sporty taneczne, squash, unihokej, lacrosse, karate, skoki ze spadochronem, bieg na orientację, przeciąganie liny czy bule. Część zawodów rozegrana zostanie w centrum miasta - wspinaczka i bieg na orientację. Zawodnicy pobiegną także na terenie ogrodu zoologicznego. Z kolei w Narodowym Forum Muzyki zaprezentują się trójboiści siłowi.

Niektóre konkurencje będą rozgrywane w Świdnicy, Trzebnicy oraz Jelczu-Laskowicach.

Współpraca: Magdalena Kozioł

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.