Budmat sponsorem Wisły Płock. Umowa będzie obowiązywać przez rok

Logo prywatnego inwestora pojawi się na frontowej stronie koszulek piłkarzy Wisły. Wysokość wsparcia finansowego jest objęta tajemnicą handlową.

Nowy sponsor został zaprezentowany w środę w klubie podczas specjalnej konferencji prasowej. Po podpisaniu umowy prezesi Wisły Płock Jacek Kruszewski i Tomasz Marzec wręczyli darczyńcy koszulkę z numerem 12 oraz imieniem Bogdan. - To nasz dwunasty zawodnik - zaanonsował prezes płockiego klubu. - To teraz muszę tylko poprawić swoją kondycję - skomentował żartobliwie właściciel firmy Budmat Bogdan Więcek.

- Dziękuję prezydentowi i zarządowi klubu za wzorową współpracę przy organizacji zawodów driftingowych. Dzięki temu Płock stał się stolicą driftingu - mówił Bogdan Więcek. - Dlaczego od tego zaczynam? Bo drifting był iskierką do dalszych działań. Postanowiłem w kolejnej fazie wejść w piłkę nożną. Nie będziemy tylko biernym sponsorem, ale angażować się w akcje marketingowe, promocyjne klubu. Chcemy, by Wisła się rozwijała. Wierzymy, że będzie osiągać satysfakcjonujące wyniki.

Prezydent Płocka uzupełnił, że w pierwszym sezonie tym satysfakcjonującym wynikiem będzie utrzymanie w ekstraklasie. - Od kilku lat konsekwentnie i cierpliwie budowaliśmy wartość sportową i marketingową Wisły Płock. Teraz to zostało docenione - dodawał Andrzej Nowakowski. - Kiedy PKN Orlen wycofał się ze sponsorowania Wisły Płock, to miasto w całości przejęło funkcje sponsora generalnego klubu. Teraz Wisła zyskała ważnego i stabilnego partnera, który z powodzeniem od lat łączy promocję swojej marki ze sportem.

Umowa partnersko-sponsoringowa została podpisana na rok z opcją jej przedłużenia.

- Ile czasu trwały negocjacje? - Ważne, że zakończyły się sukcesem - odpowiedział prezydent Nowakowski. Tajemnicą jest również to, ile nowy sponsor główny wyłoży na funkcjonowanie klubu. - Jest to kwota znacząca, naprawdę duża - zaznaczał prezes Wisły Jacek Kruszewski.

Mieszkańcy Płocka nadal będą największym sponsorem Wisły. Przypomnijmy, że na ten rok Wisła dostała z budżetu miasta ok. 6 mln zł.

- Dla nas, zarządu Wisły to wielka, historyczna sprawa. Bo poza Orlenem w 70-letniej historii Wisły żadna inna firma nie była sponsorem głównym, a tym samym nie miała swojego logo na frontowej, najważniejszej i najdroższej części koszulki Wisły Płock - podkreślał prezes Jacek Kruszewski. - Jest to rzecz bez precedensu. Doceniamy to, że tak silna firma o uznanej marce połączyła z nami siły. Jest to wielkie wyróżnienie dla klubu oraz ogromne wyzwanie. Nawiązując do jednego z haseł promocyjnych firmy Budmat: "Lider jakości" - chcemy temu dorównać.

Prezes Wisły jednocześnie zaznaczył, że Budmat nie jest jedynym sponsorem klubu, bo w gronie mniejszych darczyńców klubu jest kilka innych firm, które współpracują z Wisłą od dawna. Podkreślił też, że trwają poszukiwania kolejnych sponsorów. Pozyskanie Budmatu do Wisły i wielkie kontakty w świecie biznesu właściciela tej firmy Bogdana Więcka pozwalają mieć nadzieję, że ich grono wkrótce się powiększy.

Więcej o: