Nowy sponsor został zaprezentowany w środę w klubie podczas specjalnej konferencji prasowej. Po podpisaniu umowy prezesi Wisły Płock Jacek Kruszewski i Tomasz Marzec wręczyli darczyńcy koszulkę z numerem 12 oraz imieniem Bogdan. - To nasz dwunasty zawodnik - zaanonsował prezes płockiego klubu. - To teraz muszę tylko poprawić swoją kondycję - skomentował żartobliwie właściciel firmy Budmat Bogdan Więcek.
- Dziękuję prezydentowi i zarządowi klubu za wzorową współpracę przy organizacji zawodów driftingowych. Dzięki temu Płock stał się stolicą driftingu - mówił Bogdan Więcek. - Dlaczego od tego zaczynam? Bo drifting był iskierką do dalszych działań. Postanowiłem w kolejnej fazie wejść w piłkę nożną. Nie będziemy tylko biernym sponsorem, ale angażować się w akcje marketingowe, promocyjne klubu. Chcemy, by Wisła się rozwijała. Wierzymy, że będzie osiągać satysfakcjonujące wyniki.
Prezydent Płocka uzupełnił, że w pierwszym sezonie tym satysfakcjonującym wynikiem będzie utrzymanie w ekstraklasie. - Od kilku lat konsekwentnie i cierpliwie budowaliśmy wartość sportową i marketingową Wisły Płock. Teraz to zostało docenione - dodawał Andrzej Nowakowski. - Kiedy PKN Orlen wycofał się ze sponsorowania Wisły Płock, to miasto w całości przejęło funkcje sponsora generalnego klubu. Teraz Wisła zyskała ważnego i stabilnego partnera, który z powodzeniem od lat łączy promocję swojej marki ze sportem.
Umowa partnersko-sponsoringowa została podpisana na rok z opcją jej przedłużenia.
- Ile czasu trwały negocjacje? - Ważne, że zakończyły się sukcesem - odpowiedział prezydent Nowakowski. Tajemnicą jest również to, ile nowy sponsor główny wyłoży na funkcjonowanie klubu. - Jest to kwota znacząca, naprawdę duża - zaznaczał prezes Wisły Jacek Kruszewski.
Mieszkańcy Płocka nadal będą największym sponsorem Wisły. Przypomnijmy, że na ten rok Wisła dostała z budżetu miasta ok. 6 mln zł.
- Dla nas, zarządu Wisły to wielka, historyczna sprawa. Bo poza Orlenem w 70-letniej historii Wisły żadna inna firma nie była sponsorem głównym, a tym samym nie miała swojego logo na frontowej, najważniejszej i najdroższej części koszulki Wisły Płock - podkreślał prezes Jacek Kruszewski. - Jest to rzecz bez precedensu. Doceniamy to, że tak silna firma o uznanej marce połączyła z nami siły. Jest to wielkie wyróżnienie dla klubu oraz ogromne wyzwanie. Nawiązując do jednego z haseł promocyjnych firmy Budmat: "Lider jakości" - chcemy temu dorównać.
Prezes Wisły jednocześnie zaznaczył, że Budmat nie jest jedynym sponsorem klubu, bo w gronie mniejszych darczyńców klubu jest kilka innych firm, które współpracują z Wisłą od dawna. Podkreślił też, że trwają poszukiwania kolejnych sponsorów. Pozyskanie Budmatu do Wisły i wielkie kontakty w świecie biznesu właściciela tej firmy Bogdana Więcka pozwalają mieć nadzieję, że ich grono wkrótce się powiększy.