Ekstraklasa. Kto prowadzi w social mediach - facebook, twitter, instagram

W sobotę Cracovia pochwaliła się, że na facebooku ma 100 tys. fanów. Za cel postawiła sobie 110 tys. na 100-lecie klubu. W tabeli social media jest średniakiem ekstraklasy, Wisła jest na podium.

Organizacyjnie, w tym także marketingowo, a także w social mediach wszystkim klubom ucieka Legia. Zbliża się do 1 mln fanów na facebooku, podczas gdy pozostałe zespoły ekstraklasy w sumie mają nieco ponad 2,1 mln polubień.. Także na twitterze i instagramie dystansuje pozostałe kluby.

Wisła jest trzecia w tym zestawieniu i na razie powinna skupić się na gonieniu Lecha. Ma od niego ponad dwa razy mniej fanów na facebooku (prawie 300 tys.). Na twitterze krakowian obserwuje cztery mniej osób, ale dysans w liczbach jest mniejszy do nadrobienia - 41 tys.. Na instagramie strata jest najmniejsza - ok. 6,5 tys.

Cracovia na facebooku jest ósma, na twitterze siódma, a na instagramie ponownie ósma.

Co ciekawe sukcesu sportowego nie udało się przekuć na sukces w mediach społecznościowych Piastowi Gliwice. Wicemistrz Polski na facebooku ma więcej fanów tylko od beniaminka z Płocka.

Wszystkie kluby ekstraklasy mają konta na facebooku i twitterze. Z instagramu nie korzystają Termalica Bruk-Bet i Wisła Płock.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.