Popularność esportu w Polsce rośnie. Najwyższe liczby w całej Europie

Świadomość na tematy esportowe w Polsce się rozwija. Coraz więcej osób orientuje się w tematyce sportów elektronicznych, czy próbuje w nich swoich sił. Stawia to nasz kraj w europejskiej czołówce.

Delloite sporządziło rozbudowany raport odnośnie pozycji esportu w Polsce i wzrostu jego popularności w porównaniu z innymi europejskimi państwami. Wyniki wskazują, że branża stale rozwija się w naszym kraju, przyciągając do siebie coraz więcej ludzi w różnym wieku.

Zobacz wideo Praca marzeń naszych dzieci, żyła złota, a zarobki? "Polska w światowej czołówce"

Polska w esportowej czołówce Europy

O ile w całej Europie popularność i znajomość esportu jest na dość zróżnicowanych poziomach, tak Polska wciąż utrzymuje bardzo wysokie liczby. Aż 93% ankietowanych odpowiedziało, że zna termin "esport", co przebija średnią na kontynencie o 7 punktów procentowych. Polacy w wielu przypadkach oglądali też rywalizację w tej dyscyplinie, gdyż niemal połowa (49%) odpowiedziała, iż zdarzyło im się to przynajmniej raz.

Rośnie też liczba osób aktywnie spędzająca czas przy esporcie. Na przestrzeni dwóch lat nastąpił przeskok z 24% do 29%. Niewątpliwie do tego mogła przyczynić się pandemia, kiedy to ludzie szukali nowych rozrywek, przebywając głównie w domach. Rosła też sama oglądalność rozgrywek, gdyż te w większości przypadków transmitowano na zupełnie darmowych portalach.

Jakub Kiwior w ArsenaluKiwior zapunktuje w FIFA 23. Transfer może mu w tym pomóc

Trzon osób interesujących się esportem stanowią wciąż mężczyźni (64%), będący w wieku od 25 do 41 lat (41%). To grupa wiekowa, która swoje pierwsze przygody z grami zaczynała, kiedy sporty elektroniczne były w intensywnej fazie rozwoju i tak naprawdę dopiero się kształtowały od przełomu wieków. Duża społeczność fanów esportu napędza również zakupy z nim związane - przeciętnie fan wydaje około 48 złotych na koszty z nim związane.

Więcej treści esportowych na Gazeta.pl.

Przy obecnym podejściu do dystrybucji nie dziwi kurs przyjęty przez wielu producentów polegający na dostarczaniu platform i wydarzeń za darmo, przy jednoczesnej próbie generowania wyższych przychodów przez sprzedaż dodatków, jak markowych gadżetów. Właściwy balans pomiędzy jakością treści i generowaniem dodatkowych przychodów może skutecznie przesądzić o sukcesie danego produktu czy platformy, gdyż rynek szybko zweryfikuje, czy spełniają one oczekiwania.

Karim Benzema z nagrodą TOTY z FIFA 23Nietypowy sposób otwierania paczek w FIFA 23. Nieświadomy gracz trafił znakomitą kartę Benzemy

Powiedział Marcin Ziółkowski z Delloite. Tak dobre wyniki odbioru esportu stawiają Polskę na szczycie europejskiego zestawienia obok Hiszpanii, której liczby są względnie podobne. Wizytówką naszego kraju na mapie esportu stał się coroczny IEM Katowice, który organizowany jest od ponad dekady. Nie bez powodu Spodek zaczęto nazywać "Mekką esportu".

Branża staje się coraz bardziej profesjonalna. W esport angażują się już podmioty sportowe czy znani celebryci, którzy tworzą własne organizacje i zespoły. Sekcje klubów piłkarskich w FIFA 23, CS:GO czy League of Legends to już żadna nowość. Dyscyplina zaczyna trafiać do coraz szerszego grona i przy tak obiecującym progresie nie sposób jest przewidzieć, jak będzie wyglądała choćby za kilka lat.

Pełny raport Delloite można przeczytać tutaj.

LOUD, VALORANTEsportowe zespoły zarobią więcej z VALORANT. Specjalne przedmioty dla fanów

Więcej o: