Błędy w grach komputerowych nie są niczym nowym. Problem pojawia się jednak, gdy te występują w grach sieciowych i mają znaczący wpływ na przebieg rozgrywki. Taka sytuacja miała ostatnio miejsce w przypadku League of Legends i dotyczyła postaci Neeko. Postać wykorzystując swoje możliwości zmiany, mogła zakończyć mecz w zaledwie kilka minut po jego rozpoczęciu.
Neeko to jedna z ciekawszych postaci w League of Legends, jeśli chodzi o mechaniki. Jej umiejętność pasywna pozwala zamienić się w dowolnego sojusznika. Rywale nie mogą odróżnić Neeko-sobowtóra od prawdziwej postaci, dopóki nie otrzyma obrażeń lub nie zdecyduje się na użycie jednej z umiejętności.
To właśnie możliwości zmiany w sojuszników dotyczył ostatni błąd w League of Legends. Neeko bowiem, oprócz przybrania wizerunków swoich sprzymierzeńców, mogła także zamienić się w wieżę. Wówczas zyskiwała nie tylko wygląd, lecz także ogromne statystyki, które pozwalały na zniszczenie wrogich struktur w zaledwie kilka uderzeń.
Neeko-wieża na zniszczenie wrogiej wieży potrzebowała zaledwie trzy uderzenia. Nexus padał w sześć strzałów, zaś wrodzy bohaterowie po jednym otrzymanym ciosie. Dodatkowym problemem - dla innych graczy, niżeli posiadaczy Neeko - była łatwość odtworzenia błędu. Przez to niemal za każdym razem pojawienie się postaci w przeciwnej drużynie, było równoznaczne z przegraną.
Błąd pozostał aktywny w grze przez blisko jeden dzień. Informacja prędko rozeszła się po sieci, jednak Riot Games potrzebowało kilku godzin na reakcję. Do tego czasu gracze bronili się sami, wykluczając postać na poziomie fazy wyboru w grach rankingowych.