To będzie istny esportowy karnawał. Za kilka dni wystartuje IEM Rio 2022 - drugi tegoroczny Major, a zarazem najważniejszy turniej esportowej sceny Counter-Strike'a, którym fani będą żyli przez kolejne tygodnie. Brazylia jest już gotowa na przyjęcie najlepszych zespołów świata i dziesiątek tysięcy kibiców. W samym Rio już można dostrzec wyjątkowe symbole nadchodzącego wydarzenia.
Organizujące IEM Rio ESL pochwaliło się w mediach społecznościowych swoim pomysłem na akcję promocyjną. Jak się okazuje, organizatorzy dostali zgodę na oklejenie pociągów jeżdżących w miejskim metrze. Pojawiły się na nich specjalne grafiki zapowiadające turniej z zawodnikami poszczególnych zespołów. Napisy na pociągach to chociażby "nasz Major". Brazylia jest dumna z organizacji wydarzenia, co przyszło jej zrobić po raz pierwszy w historii.
To bardzo kreatywny pomysł na reklamowanie turnieju, na który społeczeństwo z pewnością zwróci uwagę. Trzeba powiedzieć, że promocja esportu wchodzi powoli na zupełnie nowy poziom, trafiając do znacznie szerszego grona odbiorców. Więcej reklam, ogłoszeń i tego typu akcji pozytywnie wpływa na rozwój dyscypliny.
Więcej treści esportowych na Gazeta.pl.
Warto chociażby przypomnieć pomysł wykorzystany przy okazji tegorocznego IEM Katowice. Na przystankach w mieście pojawiły się koszulki występujących na turnieju zespołów. Tego po prostu nie dało się przegapić - nie bez powodu zresztą Katowice są nazywane Mekką esportu.
Na ciekawy pomysł wpadli też organizatorzy VALORANT Champions 2022 w Stambule. Riot Games zadbało to, aby po zwycięstwie brazylijskiego LOUD w finale na słynnej Galata Tower pojawiła się specjalna animacja, która przedstawiała trofeum rozgrywek. Oby więcej tak oryginalnych pomysłów.
IEM Rio 2022 rozpocznie się 31 października i potrwa do 13 listopada. W rozgrywkach wezmą udział 24 zespoły z całego świata, które zagrają o nagrody z puli jednego miliona dolarów.