Trzy mecze na MSI zostaną powtórzone. To efekt problemów technicznych

Organizatorzy turnieju League of Legends, Mid-Season Invitational, dostrzegli problem związany ze sztucznie generowanym opóźnieniem. Zaimplementowano poprawki, a niektóre mecze muszą zostać powtórzone.

Warunki rozgrywania turniejów esportowych są wyjątkowe. To nie tylko okazja do spotkania się twarzą w twarz z rywalami, ale także zmagania w wyjątkowych okolicznościach. Na turniejach LAN-owych nie istnieje bowiem opóźnienie względem serwera gry. Tegoroczna odsłona Mid-Season Invitational jest wyjątkiem, co wywołało niemałe kłopoty.

Zobacz wideo NBA 2k22 utrzymuje pozycję niedoścignionego lidera w symulacjach koszykówki. Co poprawiono w porównaniu z poprzednimi wersjami?

RNG nie mogło wylecieć do Korei

Tegoroczna edycja turnieju Mid-Season Invitational odbywa się w Busan, Korei Południowej. Na miejsce rozgrywek przyjechało dziesięć z jedenastu biorących udział drużyn. Wyjątkiem jest Royal Never Give Up, które nie mogło stawić się na miejsce z uwagi na trwający w Chinach lockdown.

Rozsądnym podejściem byłaby rezygnacja RNG z turnieju z uwagi na brak możliwości stawiennictwa. W przeszłości dochodziło do podobnych sytuacji w przypadku drużyn z regionu Wietnamu. Tym razem Riot Games postanowiło dać zawodnikom możliwość rozegrania turnieju zdalnie.

Problematyczne okazało się jednak połączenie internetowe. Choć z Chin do Korei nie jest daleko, jest to wciąż dystans wywołujący opóźnienie do serwera, tak zwany ping, w okolicach 35 milisekund. Aby zachować integralność rozgrywek organizatorzy zdecydowali się w sztuczny sposób wywołać identyczne warunki także dla drużyn znajdujących się w Busan przy użyciu własnych rozwiązań programowych.

Duncan 'Thorin' ShieldsKontrowersyjne słowa dziennikarza esportowego. Kibice ostro zareagowali

Coś zawiodło

Po pierwszych meczach na scenie poszczególni profesjonalni gracze zaczęli skarżyć się na problemy z odczuwalnym opóźnieniem. Jedni twierdzili, że jest znacznie większe niż deklarowane przez organizatorów 35ms, inni zaś narzekali na jego brak stabilności i negatywny wpływ na grę niektórymi postaciami.

Riot Games przyjrzało się doniesieniom i po krótkim śledztwie ustalono, że rzeczywiście doszło do nieprawidłowości, które natychmiast poprawiono. Wszystkie obecne w Busan drużyny grały na podobnych warunkach, wyjątkiem było przebywające w Chinach Royal Never Give Up, które było nieświadomie faworyzowane brakiem problemów technicznych.

Z tego powodu organizatorzy zadecydowali o powtórzeniu wszystkich dotychczasowych spotkań RNG. Mecze odbędą się w trakcie weekendu, równolegle do pozostałych spotkań. Oznacza to jednak, że rozgrywane w piątek, 13 maja, teoretyczne spotkania rewanżowe grupy B, nie przyniosą w niej rozstrzygnięcia.

Jensen, gracz League of LegendsCloud9 odkrywa karty. Poznaliśmy odświeżony skład League of Legends

Więcej o: