Miliony widzów śledzi te drużyny esportowe. Ekipa z Ukrainy w czołówce

Jakie organizacje esportowe przyciągają przed ekrany najwięcej widzów? Ujawnia to raport ESC Charts.

Esport przyciąga przed ekrany miliony widzów. Sam finałowy mecz Worlds 2021 oglądało w szczytowym momencie przeszło 70 milionów widzów. Raport ESC Charts ujawnił, które organizacje były śledzone najczęściej.

Zobacz wideo Esportowe abecadło. Poznaj najważniejsze pojęcia w League of Legends

Rekordzista z Ameryki Północnej

Na szczycie listy najchętniej oglądanych organizacji esportowych widnieje północnoamerykańskie Team Liquid. Mecze drużyny w zeszłym roku były oglądane łącznie przez ponad 117 milionów godzin. To tak, jakby ktoś spędził 13 tysięcy lat nonstop oglądając rozgrywki TL bez przerwy. Wynik ten nie powinien jednak dziwić - formacja zrzesza zawodników grających w szesnaście różnych gier.

Organizacja w tym czasie rozegrała 919 meczów w wielu tytułach. Widzowie najczęściej obserwowali rozgrywki Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends oraz VALORANTA. Rekord oglądalności w szczytowym momencie należy do LoL-a i padł w trakcie zeszłorocznych mistrzostw świata, gdy w ćwierćfinałowym pojedynku Cloud9 mierzyło się z Gen.G.

FaZe Clan VALORANTFaZe Clan odkrywa karty. Przedstawili nową wyjściową piątkę

Ukraina i Korea na podium

Drugie miejsce najchętniej oglądanej drużyny esportowej należy do Natus Vincere. Statystyki jasno wskazują, że zespół swoją popularność opiera w głównej mierze na sekcji CS:GO. Na 104 miliony obejrzanych godzin, aż 85% pochodzi z Counter-Strike’a. Szczyt ilości widzów odnotowano w trakcie spotkania na G2 Esports w finale PGL Major Stockholm.

Kontrast dla Na’Vi stanowi drużyna z najniższego szczebla podium, czyli T1, które było oglądane wyłącznie 113 tys. godzin mniej przy liczbie rozegranych meczów mniejszej o blisko 150. Koreańska organizacja słynie z League of Legends, co pokazują zamieszczone przez ESC Charts informacje. LoL stanowił ponad dwie trzecie sukcesu formacji. Imponuje rekord oglądalności, który wyniósł ponad 3,5 miliona w trakcie meczu przeciwko DWG Kia. Był to półfinał mistrzostw świata.

Zestawienie najlepiej oglądanych zespołów prezentuje się następująco:

  1. Team Liquid - 117,1 mln godzin, 919 meczów,
  2. Natus Vincere - 104,6 mln godzin, 446 meczów,
  3. T1 - 104,5 mln godzin, 281 meczów,
  4. DWG Kia - 100,9 mln godzin, 210 meczów,
  5. G2 Esports - 100 mln godzin, 423 mecze,
  6. EVOS - 98,5 mln godzin, 227 meczów,
  7. Rex Regum Qeon - 84,8 mln godzin, 115 meczów,
  8. Fnatic - 77,2 mln godzin, 289 meczów,
  9. Gambit Esports - 76,6 mln godzin, 215 meczów,
  10. ONIC Esports - 73,3 mln godzin, 130 meczów.

Hiszpański streamer Ibai Llanos w trakcie transmisji z Leo MessimMistrzostwa świata w odbijaniu balona? To już było! Nowy pomysł popularnego streamera.

Więcej o: