Fnatic to jedna z największych organizacji świata. Brytyjczycy posiadają w swojej stajni najlepsze drużyny w dywizjach CS:GO, FIFY, League of Legends czy VALORANTA. Tym samym przyciągają potężnych sponsorów, takich jak Crypto.com.
Crypto.com będzie pierwszym partnerem biznesowym Fnatic, który pochodzi ze świata kryptowalut. Dla giełdy jest to również pierwsza inwestycja w esport. Firma jednak coraz bardziej rozpycha się na rynku tradycyjnego sportu, gdzie sponsoruje już takie zespoły jak PSG, Montreal Canadiens, pojedynczych zawodników jak Lionel Messi i Neymar, czy nawet całe ligi – Serie A i Formułę 1.
Na czym będzie polegać ta współpraca? Obie marki podpisały kontrakt na pięć lat, którego wartość szacuje się na 15 milionów dolarów. W ramach partnerstwa Fnatic umieści na swoich koszulkach logotyp giełdy. Obie marki zobowiązały się także do prowadzenia edukacji finansowej i kryptograficznej wśród fanów drużyny. Powstanie ponadto NFT organizacji, czyli niewymienialny token w systemie blockchain. Takie tokeny posiada np. PSG, są one dostępne do kupienia na giełdach kryptowalutowych.
Fnatic w esportowym świecie może pochwalić się całą gamą współprac ze znanymi markami. Mowa tu przede wszystkim o BMW, którego logo zdobi koszulki organizacji od wielu miesięcy. W 2020 roku klub wyprodukował również zegarek we współpracy z ekskluzywną marką Gucci. Biżuteria kosztowała, bagatela, 6 tysięcy złotych.
Na tym jednak nie kończą się imponujące partnerstwa w esporcie. W 2019 roku amerykańska organizacja Team Liquid nawiązała współpracę z Disney Marvel, owocem czego były pamiątkowe stroje. Inny klub ze Stanów Zjednoczonych – Cloud9 – rok wcześniej nabył potężnego sponsora – amerykańskie siły powietrzne znane jako U.S. Air Force.
W esport sporo pieniędzy inwestuje również Red Bull. Popularny napój energetyczny w 2020 roku stał się sponsorem głównym polskiej drużyny HONORIS, której założycielami są legendy Counter-Strike’a – Filip „NEO" Kubski i Wiktor „TaZ" Wojtas.