Wybraliśmy gracza miesiąca w CS:GO. Wynik zaskoczył nawet nas!

Znacie ideę moneyball? Główną rolę pełnią w niej statystyki. Wszelkie plebiscyty i wybory graczy miesiąca lub całego roku zazwyczaj są subiektywnym wyborem głosujących. Postanowiliśmy we współpracy z GGPredict wyłaniać gracza miesiąca w grze Counter Strike: Global Offensive w najbardziej możliwy obiektywny sposób - patrząc na liczby. Nawet jeśli będzie to równie zaskakujące, jak miało to miejsce w marcu.

Wskaźnikiem, który posłuży nam za wybór najlepszego zawodnika każdego miesiąca będzie GGP Rating, czyli autorska metoda GGPredict, oceniająca jak dobrze dany zawodnik grał w danym meczu. Turniej turniejowi nierówny, dlatego każde rozgrywki mają wyznaczony mnożnik, odpowiadający randze turnieju. Najlepszych graczy miesiąca wybierzemy spośród zawodników grających w polskich organizacjach. Powyższy wskaźnik lekko przypomina eval. znany z koszykówki i przede wszystkim skupia się na występach indywidualnych, nie biorąc pod uwagę czynnika drużynowego.

Zobacz wideo Esportowe abecadło. Poznaj najważniejsze pojęcia w Counter Strike: Global Offensive

Kto był najlepszy w marcu?

1. Paweł "innocent" Mocek

Statystki w marcu dość mocno mogą zaskakiwać, biorąc pod uwagę wyniki drużyny, w której gra nasz zwycięzca. Najlepszym zawodnikiem miesiąca według statystyk był Paweł "Innocent" Mocek, zawodnik Anonymo Esports. Jego GGP Rating wynosił 7,48. Co ciekawe, "innocent" mocno się wyróżnił w dwóch innych statystykach. Aż w 17% rozegranych przez siebie rund jako pierwszy fragował na mapie. Średnia wśród wszystkich analizowanych graczy wyniosła 9%. Oprócz tego Paweł częściej niż inni gracze rzucał granaty podpalające. Według danych zebranych przez GGPredict rzucał 0,86 tego typu granatów na rundę (średnia to 0,38). Nikogo nie powinien również zaskoczyć fakt, że "innocent" w marcowych grach lepiej sobie radził po stronie atakującej.

Najlepsze akcje Pawła "innocenta" Mocka i jego kolegów z drużyny możecie zobaczyć poniżej:

 

2. Kamil "reiko" Cegiełko

Na drugiej pozycji uplasował się reprezentant HONORIS z GGP Rating na poziomie 7,43. Aż w 22% rund rozegranych przez siebie może się pochwalić więcej niż jedną eliminacją. Oprócz tego swoim wrogom zabierał średnio 88 punktów zdrowia na rundę, co jest wynikiem wyższym od średniej o 18 punktów. "reiko" w marcu dał się poznać również jako dobry entry fragger, ze średnią 15% na rundę. Statystyki wskazują, że lepiej radził sobie po stronie broniącej.

3. Michał "snatchie" Rudzki

Na podium zestawienia załapał się również snajper x-kom AGO, który może się pochwalić GGP Ratingiem na poziomie 7,08. W jego przypadku dużo powyżej średniej (6,66%) był procent rund z eliminacją z broni snajperskiej - 31%. Co ciekawe, "snatchie" również należał do zawodników, którzy świetnie posługiwali się granatami. Czas oślepienia rzucanymi przez niego granatami błyskowymi był wyższy od przeciętnego, a obrażenia zadawane granatami wybuchowymi były większe średnio o 3 punkty zdrowia. Dane pokazały również, że w przypadku Michała Rudzkiego GGP Rating był dwa razy wyższy po stronie broniącej niż atakującej, więc swoją pozycję snajper może zawdzięczać doskonałej grze po stronie antyterrorystów.

TOP 7 zawodników marca Sport.pl x GGPredict

  1. Paweł "innocent" Mocek (Anonymo Esports) - 7,48 GGP Rating
  2. Kamil "reiko" Cegiełko (HONORIS) - 7,43
  3. Michał "snatchie" Rudzki (x-kom AGO) - 7,08
  4. Karol "rallen" Rodowicz (x-kom AGO) - 7,07
  5. Janusz "Snax" Pogorzelski (Anonymo Esports) - 7,04
  6. Kacper "kylar" Walukiewicz (Anonymo Esports) - 7,02
  7. Olek "hades" Miśkiewicz (Wisła All in! Games Kraków) - 7,00

GGPredict to platforma, która śledzi każdy ruch i decyzję gracza w trakcie trwania meczu CS:GO. Na podstawie zbieranych danych analizuje jego występ w ponad 200 metrykach, które porównuje z bazą kilkuset tysięcy rozegranych meczów. Dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, GGPredict uczy się pozytywnych i negatywnych zachowań graczy, po to, by za pomocą swojego Wirtualnego Trenera podpowiadać im, jak grać lepiej. Posiadając wiedzę na temat mocnych i słabych stron gracza, program będzie w stanie automatycznie dopasowywać jednostki treningowe oraz całe cykle tworzone przez mentorów pod indywidualne potrzeby klienta.

Więcej o:
Copyright © Agora SA