Koniec opóźnień w trakcie turniejów CS:GO? Jest ważne porozumienie!

ESL Gaming i Stowarzyszenie Profesjonalnych Graczy Counter Strike'a (CSPPA) osiągnęły porozumienie, mające na celu poprawę warunków graczy.

Zmiany mają dotyczyć harmonogramów i formatów turniejów, rozgrywanych przez ESL i DreamHack w przyszłości. Pracowała nad nimi grupa robocza złożona z organizatorów turniejów i CSPPA.

Gracze będą mieć więcej wolnego czasu?

Jedną z ważniejszych zmian będzie dostosowanie czasu rozpoczęcia meczów, tak aby nie kończyły się po północy. Oprócz tego, wedle nowych przepisów, drużyny grające w półfinałach i finałach powinny mieć co najmniej trzy dni odpoczynku przed rozegraniem pierwszego meczu w następnym turnieju.

Oprócz tego, organizatorzy turniejów zgodzili się na wdrożenie dodatkowych środków technicznych, aby uniknąć opóźnień w trakcie wydarzeń offline. Jednym z nich ma być "instalacja określonych programów na komputerach graczy, które posłużą jako opcja zapasowa w przypadku problemów technicznych.

Koniec licznych grup

Oprócz tego organizatorzy zobowiązali się do nietworzenia w przyszłości sztucznie wydłużonych faz grupowych, w których będzie grać wiele zespołów. Wyjątkiem ma być ESL Pro League, w którym i tak grupy mają składać się z sześciu, a nie ośmiu ekip. Jednak większość turniejów pod banderą DreamHacka i ESL odbywa się na zasadach podwójnej eliminacji w fazie grupowej.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że stworzyliśmy pole do dyskusji z ESL i DreamHack, na którym możemy na bieżąco podejmować wyzwania związane z planowaniem wydarzeń - powiedział dyrektor generalny CSPPA, Mads Øland. - Współpraca okazała się bardzo dobra. Dzieje się tak dlatego, że dążymy do tego samego celu - chcemy uczynić harmonogram CS:GO bardziej zrównoważonym dla wszystkich zaangażowanych stron. Zmiany mają zostać wdrożone jak najszybciej.

Masz ciekawy temat związany z esportem? Wiesz o czymś, co warto nagłośnić? Chcesz zwrócić uwagę na jakiś problem? Napisz do nas: sport.kontakt@agora.pl.