Na kanale U.S. Army na platformie streamingowej Twitch opublikowano konkurs, w którym do wygrania był kontroler Xbox Elite Series 2. Internauta po kliknięciu w link przenoszony był na stronę z formularzami rekrutującymi do wojska, a nie do loterii. Same formularze wymagały podania danych osobowych. Gracze są oburzeni. Twitch oświadczył, że zmusił wojskowych do zaprzestania korzystania z oficjalnego kanału armii w celu znalezienia potencjalnych rekrutów poprzez rzekome rozdawanie kontrolerów.
- Zgodnie z naszymi warunkami świadczenia usług promocje na Twitchu muszą być zgodne ze wszystkimi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Ta promocja nie była zgodna z naszymi warunkami i zażądaliśmy jej usunięcia - powiedział rzecznik Twitcha.
Logo amerykańskiej armii pojawia się na turniejach esportowych, zarówno w League of Legends, jak i Valorant. Armia Stanów Zjednoczonych stworzyła w 2002 roku własną konkurencyjną strzelankę America's Army. Electronic Sports League jest sponsorowana przez amerykańskie siły powietrzne i marynarkę wojenną. - Nie jest tajemnicą, że esport przyciąga młodą i przeważnie męską publiczność. Biorąc pod uwagę wiek widzów, nie jest zaskoczeniem, że armia amerykańska próbuje wykorzystać ich do rekrutacji - czytamy na stronie branżowej win.gg.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!