Wielka zmiana w CS:GO? Dostaliśmy próbkę, jak to może wyglądać

Już od kilku miesięcy mówi się o wprowadzeniu CS:GO na nowy silnik graficzny Source 2. W tym celu youtuber Maxim "Gabe Follower" Poletaev postanowił, zaprezentować mapę Mirage w ulepszonej wersji. Z czym jeszcze wiąże się przejście na nowy silnik?

Warto wspomnieć, że w założeniu takie mapy jak Dust 2 czy Mirage zostały utworzone w oparciu o silnik Source 2. Ze względu na różnice graficzne w Counter Strike'u, postanowiono cofnąć im wtyczkę do poprzedniej wersji. W ostatnim czasie dużo się mówi o aktualizacji, która niektórym mapom przywróci wtyczkę, a niektóre poprawi graficznie. Aby zwizualizować projekt Valve, youtuber Maxim "Gabe Follower" Poletaev przeniósł mapę Mirage do gry Half-Life: Alyx, która działa na grafice Source 2. 

 

CS:GO planuje zmianę silnika graficznego. Co naprawdę da silnik Source 2?

Na filmiku przedstawionym przez youtubera nie występują charaktery przypisane CS:GO. Ze względu na wprowadzenie, przy pomocy odpowiednich narzędzi i skryptów, mapy Mirage do Half-Life'a, utrzymana została macierzysta fabuła gry. Szczególną uwagę przyciąga natomiast grafika. 

W związku z tym co wprowadza nowy silnik graficzny Source 2? Na ten temat wypowiedziało się wiele źródeł, które zakładały między innymi zmianę poruszania się w CS:GO, strzelania czy rzucania granatów. Nie ma jednak nigdzie potwierdzeń takiego scenariusza. Silnik Source 2 ulepszy za to rozgrywkę pod względem graficznym - zmieni światło na mapach, cienie, wizerunki, kontury.

Source 2 wiąże się również ze wzrostem fps-ów. Silnik zakłada zwiększenie płynności gry zarówno na lepszych, jak i słabszych sprzętach. Nie ma w tym aspekcie żadnych potwierdzeń, ale może się to wiązać z wprowadzenie 128 tickrate, czyli opóźnieniem między obrazem, który widzi gracz a przetwarzaniem na serwerze. Aktualizacja w tym aspekcie znacznie podniosłaby komfort z rozgrywki.

Wprowadzając grę na nowy silnik graficzny Valve pomogłoby nie tylko graczom, ale również moderatorom. Source 2 to nowocześniejszy system tworzenia map, który nie posiada tylu błędów i nie jest dużo prostszy w obsłudze. Deweloper natomiast miałby większy komfort wprowadzania aktualizacji i ulepszania gry, co pozwala na szybszą reakcję naprawiania błędów.