Ministerstwo wydało 370 tys. zł na turniej, który Andrzej Duda promował na TikToku

Jak informuje portal tvn24.pl, Ministerstwo Cyfryzacji zapłaciło 370 tys. zł za zorganinowanie turniejów esportowych w ramach Grarantanna Cup, które Andrzej Duda promował przy pomocy konta na TikToku.

Esport w ostatnim czasie przechodzi rozkwit, w turnieje online włącza się coraz więcej znanych sportowców. W Polsce w rozwój cybersportu zaangażowali się także Ministerstwo Cyfryzacji oraz prezydent RP - Andrzej Duda.

1 kwietnia wystartowała seria turniejów online w gry League of Legends, Counter Strike: Global Offensive, Brawl Stars oraz FIFA 20. Andrzej Duda za pośrednictwem mediów społecznościowych zaprosił uczniów ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych do startu w Grarantanna Cup (nagranie można zobaczyć na TikToku).

Zobacz wideo To jest wojna milionerów z miliarderami!

Jak informuje tvn24.pl, seria turniejów reklamowanych przez Andrzeja Dudę przy pomocy swojego konta na TikToku kosztowała Ministerstwo Cyfryzacji 370 tys. zł. Taką informację przekazał Marek Zagórski, minister cyfryzacji. W ramach tej kwoty podpisano umowę, która obejmowała m.in. administrację oficjalnej strony internetowej, "koordynację działania influencerów" i przekazanie nagród rzeczowych za kwotę 50 tys. zł. Oprócz tego przekazano także ponad 275 tys. zł w ramach nagród dla ośmiu szkół, które miały otrzymać mobilne pracownie komputerowe.

Ministerstwo Cyfryzacji tłumaczy sytuację

Jak tłumaczy Joanna Dębek z Ministerstwa Cyfryzacji w rozmowie z tvn24.pl, turniej od początku był pomysłem ministerstwa. - Grarantanna Cup to część większej całości. Tuż po zawieszeniu zajęć w szkołach rozpoczęliśmy Grarantannę, czyli cykl różnego typu aktywności internetowych skierowanych do uczniów w każdym wieku. Kolejnym etapem było ogłoszenie turnieju e-sportowego. Wszystkie działania kontynuujemy do dziś i będziemy to robić tak długo, jak będzie trzeba - wyjaśnia Dębek.

Przeczytaj także: