Topowi zawodnicy postawili na elektryczne BMW

Samochody elektryczne to dziś przyszłość motoryzacji. Lepsza - dla planety, korzystniejsza - dla użytkowników i kierowców. Przekonali się o tym czołowi europejscy sportowcy, którzy sięgnęli po modele z szerokiej gamy BMW. Decydując się na samochód premium stworzony przez BMW bierzemy udział w prawdziwej rewolucji, wyznaczaniu, trendów, realizacji idei godnej mistrzów. Dlaczego?

Zrównoważony rozwój motoryzacji jest niezwykle istotny dla przyszłości naszej planety. Tradycyjne pojazdy napędzane silnikami spalinowymi generują mieszankę gazów cieplarnianych, takich jak dwutlenek węgla, które przyczyniają się do zmian klimatycznych i degradacji środowiska. Dlatego przechodzą do przeszłości. Z tego samego powodu konieczne jest dążenie do innowacyjnych rozwiązań, które ograniczą wpływ samochodów i przemysłu motoryzacyjnego na naszą planetę. Jednym z rozwiązań jest przejście na elektromobilność. Wiąże się ona z wieloma korzyściami nie tylko dla planety – zyskuje także kierowca.

Samochody z górnej półki ikoną elektromobilności i zrównoważonego rozwoju

Zrównoważony rozwój i elektromobilność to ambitny, odpowiedzialny i wciąż jeszcze dosyć odległy cel. Nie może on jednak stać się faktem bez zmiany myślenia i jednoczesnego rozwoju nowych technologii. Realna szansa na zmianę świata na lepszy, poprawę, jakości życia ludzi i ochronę Ziemi przed skutkami zmian klimatycznych da się osiągnąć efektywnie, sięgając po rozwiązania technologiczne z najwyższej półki.

Obie te wartości łączy w sobie BMW Group. Bawarski koncern chce być w branży kimś więcej, niż tylko elementem zmian. Ma ambicję być siłą napędową rewolucji, dzięki której ludzkość ma szansę osiągnąć wyższy poziom bezpieczeństwa klimatycznego. Starania, by ten cel osiągnąć, koncern z Monachium podejmuje od lat. Przybliża nas do neutralności klimatycznej, która dla niego zaczyna się już na etapie łańcucha dostaw, jest stałym elementem cyklu produkcyjnego i trwa dalej – nawet po zakończeniu "życia" jego produktów.

Stawianie sobie ambitnych celów przyniosło konkretne osiągnięcia. BMW jest od lat uznawane za jedną z najbardziej zrównoważonych firm motoryzacyjnych na świecie. Zajmuje wysokie miejsce w prestiżowym rankingu Dow Jones Sustainability Index. Grupa ma też spore osiągnięcia w obniżeniu emisji CO2. Tylko w roku 2022 w całej flocie pojazdów w UE uzyskała spadek w emisji na poziomie 9 proc. O tym, że zrównoważony rozwój jest stałym elementem funkcjonowania firmy, świadczy fakt, że 100 proc. energii wykorzystywanej przez BMW Group pochodzi ze źródeł odnawialnych. Do tego wszystkie zakłady są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Oznacza to znaczące zmniejszenie wykorzystania zasobów naturalnych Ziemi. Jest to namacalny dowód na to, że rewolucja w motoryzacji ma sens.

BMW troszczy się też o to, "co jutro". To, dlatego firma poddaje recyclingowi już 99,3 proc. odpadów pochodzących z produkcji wewnętrznej. Daje tym samym jasny przykład zarówno swojej branży, jak i innym producentom, jak w praktyce nie marnować cennych zasobów. Przetworzenie surowców wymaga, bowiem mniej energii, wody, paliw, niż ich ponowne wydobycie.

materiał promocyjny

Tak BMW dba o planetę. Emisja CO2 spada, świadomość ekologiczna rośnie

Ambicje BMW sięgają jednak znacznie dalej. To pierwszy producent samochodów, który przyjął tak ambitne zobowiązanie w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla w swoim łańcuchu produkcji. Do roku 2030 w całym cyklu życia pojazdu emisja CO2 ma zostać zmniejszona o 40 proc, emisja dwutlenku węgla w fazie użytkowania ma z kolei spaść o połowę. Samochody BMW to produkt z najwyższej półki, nic, więc dziwnego, że producent zawiesił sobie poprzeczkę wysoko. Jest przy tym konsekwentny, bo zmniejszenie emisji dwutlenku węgla wziął sobie na cel dekady temu. Dlatego od 2006 roku w przeliczeniu na jeden samochód poziom ten spadł aż o 78%. Plan redukcji na lata 2018-2030 w tym zakresie to 80 proc., jest, więc już niemal zrealizowany. Można się tylko domyślać, że nie jest to ostatnie słowo BMW Group.  

Zrównoważony rozwój jest szczególnym wyzwaniem w kontekście elektromobilności. Do produkcji wyjątkowych samochodów konieczne są niecodzienne materiały. BMW stawia tu na przejrzystość pochodzenia wykorzystywanych surowców. Lit i kobalt trafiają do producenta wyłącznie z certyfikowanych kopalń w Maroko i Australii. BMW wkłada przy tym wysiłek w ochronę zasobów i recycling surowców. Sporym osiągnięciem jest m.in. wyeliminowanie z procesu produkcji materiałów z sektora metali ziem rzadkich. Ich pozyskiwanie jest kosztowne – zarówno w aspekcie finansowym jak i ekologicznym. To kolejny odważny krok, którym BMW pokazuje branży, w którym kierunku podążać i tworzy dobre praktyki do naśladowania.

Stosowanie odnawialnych źródeł energii, w tym instalacji fotowoltaicznych, pozwala na produkcję energii elektrycznej z czystych źródeł. BMW nie poprzestaje jednak na tym, nieustannie rozwijając innowacyjne rozwiązania związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Ponowne wykorzystywanie raz użytych materiałów przynosi realną korzyść planecie. Ukłonem w stronę planety są też wprowadzone na rynek w tym roku samochody z całkowicie wegańskim wnętrzem. Nie byłoby to możliwe bez stworzenia autorskich materiałów imitujących skórę. Materiały te przyczyniają się do zaoszczędzenia 85 proc. emisji, CO2 w łańcuchu dostaw dotyczących elementów wnętrza samochodów. BMW ma też plany na przyszłość, i to nieodległą. Już w roku 2025 modele Nowej Klasy zostaną wyposażone w elementy wykończeniowe wyprodukowane w 30% z odzyskanych sieci i lin rybackich.

materiał promocyjny

Mistrzowie sportu wybrali BMW. Elektryczna oferta coraz większa

Zrównoważony rozwój jest dla BMW Group kluczem do elektromobilności na nowym poziomie. Kierowcy mogą się do tej rewolucji przyłączyć – wystarczy wybrać jeden z licznych samochodów klasy premium dostępnych z napędem elektrycznym. Oferta obejmuje m.in. BMW i7 (pierwsza w historii BMW elektryczna limuzyna o imponującym zasięgu ponad 600 km), iX (model zachwycający sportowym charakterem i potężną mocą silnika), iX3 (zwracający na siebie uwagę niezwykle ekskluzywnym wyglądem), iX1 (model wszechstronny, pełen dynamiki) oraz MINI SE. Jeszcze w tym roku BMW Group będzie mieć w produkcji 15 modeli zeroemisyjnych. Pojawią się one w każdym z kluczowych dla BMW sektorów rynku. W roku, 2024 co najmniej jeden na pięć zjeżdżających z taśmy samochodów BMW Group będzie już korzystał z napędu elektrycznego, rok później – co czwarty, a w roku 2026 – co trzeci.

Na elektryczny model BMW postawił również m.in. tegoroczny zwycięzca Wimbledonu – Carlos Alcaraz. Pomimo młodego wieku, lider rankingu ATP ma na swoim koncie imponujące osiągnięcia – na 137 meczów doznał jedynie 35 porażek. Sportowiec okrzyknięty liderem nowej ery tenisa ma też do dyspozycji kilka modeli BMW: BMW iX, BMW i4, BMW iX3, BMW i7 oraz BMW iX1. BMW podjęło współpracę z Carlosem Acarazem by pokazać, że elektromobilność w klasie premium ma wyjątkowe, niespotykane oblicze i że warto wybrać pojazd elektryczny.

materiał promocyjny

Mistrzowie sportu wybierają BMW

Przykładów na to, że mistrzowie sportu wybrali mistrzowskie pojazdy BMW, jest oczywiście więcej. Pojazdami producenta podróżują piłkarze, piłkarki i koszykarze hiszpańskich drużyn Real Madryt czy First Division. Elektryczne serce BMW otrzymały też autobusy, którymi przemieszczają się drużyny sportowe. Trenerzy mogą z kolei korzystać z luksusu posiadania BMW i7, który zadebiutował na rynku zaledwie kilka miesięcy temu. Taka współpraca to efekt długofalowej kooperacji pomiędzy BMW a Realem Madryt, której celem jest wzmocnienie idei zrównoważonego rozwoju i elektromobilności. Podobne relacje wiążą BMW z innymi czołowymi drużynami Europy – m.in. AC Milan i Bayer Monachium.   

Przełomowe, pełne innowacji, ekskluzywne samochody premium są teraz dostępne w wyjątkowej ofercie leasingu 101%. BMW Comfort Lease obejmuje wszystkie wymienione powyżej modele – wystarczy wybrać, czy do naszych potrzeb bardziej pasuje coś ze sportowym pazurem, czy luksusowa limuzyna. Zaletą tej oferty jest usługa montażu efektywnych ładowarek WallBox, za którą kupujący nie ponosi opłat, jeśli tylko zdecyduje się zakupić samochód i ładowarkę marki BMW w pakiecie. Dzięki tej opcji możesz mieć w domu… własną stację ładowania. To najlepszy dowód na to, że innowacje BMW opłacają się nie tylko planecie – również my możemy zaoszczędzić pieniądze i jednocześnie sporo czasu.

Materiał promocyjny marki BMW.