W przypadku Kataru odległości między stadionami są niewielkie, a cały turniej odbywa się praktycznie w jednym mieście – Doha. Dlatego tutaj ogromne znaczenie ma głównie komunikacja miejska. Mundial to również konieczność dobrego zaplanowania transportu dla drużyn z 32 krajów. Każda z tych ekip korzysta z autobusów marki Hyundai przyjaznych środowisku.
Na drugim biegunie ekologii są samoloty, które również będą częstym środkiem transportu w trakcie mistrzostw świata w Katarze. Wielu kibiców z powodu wysokich cen noclegów w Doha zdecydowało się na nocleg w Dubaju, bądź w jednym z miast Arabii Saudyjskiej i przyloty do Kataru tuż przed meczem. Linie lotnicze uruchomiły nowe, szybkie połączenia i dostosowały je do terminarza rozgrywek. Jak spojrzymy na ruch lotniczy na jednej ze stron do śledzenia lotów, możemy zauważyć wiele samolotów właśnie niedaleko Doha.
Hyundai dostarczył 236 pojazdów hybrydowych i elektrycznych, które będą stanowić 50 proc. całego transportu podczas imprezy. Łącznie południowokoreański producent zapewnił 616 aut. Wszystkie będą serwisowane na miejscu. Fani motoryzacji z pewnością są ciekawi jakie konkretnie modele trafiły do Kataru. Są to: Hyundai IONIQ 5, Sonata HEV, Tucson HEV i Kona HEV, a także Genesis G80 EV i GV70 EV do przewozu VIP-ów i personelu FIFA oraz autobusy Elec City do przewozu przedstawicieli mediów.
Każdy z pojazdów jest monitorowany w czasie rzeczywistym, aby zapewnić szybką reakcję w razie awarii. Na miejscu jest również dedykowany zespół z centrali firmy oraz pobliskich serwisów regionalnych, aby zapewnić bezproblemową obsługę. Kierowcy wszystkich pojazdów zapewnionych przez Hyundaia przeszli również w październiku szkolenie, dotyczące aut hybrydowych oraz elektrycznych.
- Hyundai Motor i FIFA są mocno zaangażowane w to, aby tegoroczna impreza odniosła trwały sukces dzięki wykorzystaniu czystej mobilności. "Dostarczając nasze ekologiczne hybrydowe i elektryczne pojazdy jako transport pasażerów, spodziewamy się osiągnąć nasz wspólny cel, jakim jest uczynienie turnieju Mistrzostw Świata w Katarze wygraną zarówno dla planety, jak i dla ludzkości – powiedział Jaehoon Chang, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company.
Jednym z autokarów marki Hyundai jeździła reprezentacja Polski. Na tyle pojazdu pojawił się z resztą ciekawy napis, który był niezobowiązującą propozycją dla kibiców. Co każdy z nas może zrobić z powodu strzelonych goli przez naszą kadrę? Możemy przeczytać: "zainstaluję panele słoneczne na swoim dachu, podłączę się do źródła zielonej energii, posadzę i zbiorę własne warzywa, ograniczę zużycie energii elektrycznej o połowę, nie będę korzystał z papieru przez tydzień".
Hyundai oprócz oficjalnego sponsorowania mistrz świata przygotował również kampanię pod nazwą "Goal of the Century" ("Cel Stulecia"), wizualizując neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla kibiców Mistrzostw Świata i fanów piłki nożnej na całym świecie. W ramach kampanii powstał Team Century, którego członkiem są gwiazdy z wielu branż. Piłkę nożną reprezentuje Steven Gerrard, były kapitan reprezentacji Anglii. W tym samym zespole "grają" zespół muzyczny BTS, futbolistka, afgańska uchodźczyni i duńska ambasadorka UNESCO – Nadia Nadim, amerykański projektant mody – Jeremy Scott, włoski rzeźbiarz – Lorenzo Quinn, fotograf – Nicky Woo oraz robot Boston Dynamics Spot.