Najciekawsze ćwiczenia - spal tłuszcz podczas fat burning

Lubisz tańczyć, a przy okazji chciałabyś zrzucić parę kilo? Zastanów się nad zajęciami fat burning! To spalanie zbędnego tłuszczyku podczas tańca, który jednak tym różni się od innych form fitness, że został opracowany z myślą o walce ze zbędnymi kilogramami. Często zawiera elementy ćwiczeń wzmacniających biodra, uda, pośladki i brzuch. Może być dynamiczny lub dopasowany do osób z nadwagą (nie obciąża stawów). Fat burning jest aktywnością umiarkowanie intensywną i opiera się o łatwe ćwiczenia. Układy taneczne zależą od inwencji instruktora i Twoich możliwości. Jeśli jednak masz do zrzucenia więcej kilogramów, musisz przygotować się na częste treningi. Pamiętaj, że organizm czerpie energię z tkanki tłuszczowej dopiero po 20 minutach wysiłku przy odpowiednim tętnie, dlatego minimalna długość treningu wynosi 30 minut, a zalecana godzinę i to 3-4 razy w tygodniu. Intensywność ćwiczeń możesz regulować, skracając lub wydłużając czas odpoczynku jednak odpoczynek między seriami ćwiczeń powinien trwać najwyżej 60 sekund.   

Tak jak przy większości ćwiczeń, zanim zapiszesz się na zajęcia fat burning, powinnaś poradzić się lekarza, lub niezależnego trenera. W przypadku fat burning zarówno wiek jak i kondycja fizyczna będą miały wpływ na to, czy powinnaś czy nie powinnaś ćwiczyć. Najlepszą sytuacją jest możliwość wyboru intensywności ćwiczeń.

Jak obliczyć idealne do spalania tłuszczu tętno? Od maksymalnego dla człowieka tętna - 220 odejmij swój wiek i w ten sposób uzyskasz maksymalną, możliwą dla Ciebie czynność serca - 190. Jednak żeby spalać tłuszcz, musisz ćwiczyć z tętnem na poziomie 70 - 85% swojego maksimum, jeśli więc masz 30 lat, odpowiednim dla Ciebie tętnem będzie to z przedziału 133 - 161 (190 x 0,7 i 190 x 0,85). Kiedy Twoje tętno wynosi ponad 161 (cały czas jesteśmy przy przykładzie dla 30-latki) zaczynasz spalać białka (np. mięśnie), a jeśli poniżej 133 - zamiast tłuszczu spalasz węglowodany.

Na zajęciach z fat burningu nie musisz oczywiście mierzyć sobie tętna, gdyż wykonywane ćwiczenia są tak dobrane, aby utrzymać je na odpowiednim poziomie. To zadaniem trenera jest ułożenie odpowiedniej choreografii i obserwowanie, czy wykonujesz ją w odpowiednim tempie. Oczywiście możesz również sama sprawdzić, czy trenujesz właściwie - po prostu zwróć uwagę na swój oddech. Jeśli możesz go określić jako stan pomiędzy zadyszką utrudniającą mówienie a normalnym oddychaniem - to jest on właściwy do spalania tłuszczu. Dla wielbicielek gadżetów - w sklepach są dostępne różne urządzenia zakładane na nadgarstek i mierzące Twoje tętno.

Więcej o: