Absolutny przyszły hit polskich dróg. W oczy rzuca się jego wygląd

Nowe auto Volkswagena premierę będzie mieć w przyszłym roku, ale już dzisiaj wielu uważa, że może to być absolutny hit polskich dróg. Volkswagen Taigo bazuje na sprzedawanym w Brazylii Nivusie. SUV coupe będzie świetnie wyposażonym pojazdem, który dobrze sobie poradzi na miejskich drogach.
Volkswagen Volkswagen Volkswagen

Atrakcyjny wygląd Taigo

Pierwszym co rzuca się w oczy w przypadku Taigo jest wygląd. Trzeba przyznać, że projektant wykonał tutaj kawał dobrej roboty i auto prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Samochód będzie dostępny w ośmiu kolorach nadwozia z kontrastującym czarnym dachem, a właściwie oknem panoramicznym, które będzie można przesuwać lub uchylać. Całości dopełniają światła LED, a od wersji Style, matrycowe reflektory LED IQ.Light wraz z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy.

Najciekawsze jednak znajdziemy w środku auta i pod maską. Volkswagen Taigo jest napędzany silnikami benzynowymi o mocy 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) lub 110 kW (150 KM), co pozwoli na osiąganie maksymalnej prędkości 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h, oczywiście w zależności od mocy silnika. Na uwagę zasługuje również sporych rozmiarów 438-litrowy bagażnik. To może być spore zaskoczenie, bo auto jest dość kompaktowe i przypomina swoją sylwetką coupe. Taigo w środku jest całkiem pojemne. Widać to szczególnie na tylnych siedzeniach, co zapewnia doskonały komfort w trakcie jazdy.

Volkswagen Volkswagen Volkswagen

Nowoczesność w każdym aspekcie

Nowy pojazd jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Oczywiście wszystko zależy od tego na jakie elementy zdecyduje się kupujący. Zaczynając od najprostszych rozwiązań takich jak ładowanie indukcyjne telefonu czy łączenie się z ekranem o przekątnej 10,25 cala za pomocą App-Connect, żeby przesyłać swoją muzykę, audiobooki czy mapy. To rozwiązanie jest również kompatybilne z Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink.

Auto zostało wyposażone w wiele technologii poprawiających komfort jazdy. Kierowcy na pewno docenią nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna kontrola odległości z dodatkowym odniesieniem do ograniczeń prędkości i danych z systemu nawigacyjnego) czy Lane Assist, składające się na system Travel Assist, umożliwiający półautomatyczną jazdę. Na uwagę zasługuje wielofunkcyjna kierownica, która rejestruje czy kierowca ją trzyma. Oprócz tego zamontowano wiele systemów asystujących, np. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Oczywiście Volkswagen Taigo ma możliwość implementacji klimatyzacji Climatronic, którą można sterować za pomocą dotykowego panelu sterowania. Wygląda on bardzo podobnie do tego, który używany jest w takich modelach aut jak Passat czy Arteon.

Biorąc pod uwagę, że Taigo ma być najtańszym crossoverem Volkswagena w Polsce, jego możliwości prezentują się bardzo obiecująco. Warto dodać, że takie elementy jak reflektory LED, cyfrowy kokpit, Front Assist czy Lane Assist znajdziemy w standardowym wyposażeniu tego modelu. Pełną ofertę Volkswagena Taigo poznamy w pierwszym kwartale przyszłego roku.

***

W zależności od wariantu i wersji zużycie energii wynosi od 17,1 kWh/100 km do 18,2 kWh/100 km (na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego), emisja CO2 0 g/km. Zużycie energii zostało określone zgodnie z procedurą WLTP. Szczegóły dot. WLTP, czasu ładowania i zasięgu sprawdź na stronie wwww.volkswagen.pl. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności.