Od Coca-Cola Cup do UEFA EURO 2012

Pod hasłem: ?Od Coca-Cola Cup do UEFA EURO 2012? ruszyły zapisy do XIII edycji Coca-Cola Cup - jednego z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Do turnieju mogą się zgłaszać piłkarskie drużyny gimnazjalne dziewcząt i chłopców. Zapisy do turnieju potrwają do 15 lutego br.
Jednym z głównych elementów tegorocznej edycji Coca-Cola Cup, poza rywalizacją o nagrodę główną turnieju, którą w tym roku jest wyjazd do Doniecka, jednego z miast-gospodarzy mistrzostw UEFA EURO 2012, będzie Akademia Futbolu Coca-Cola Cup.

Nowy projekt będzie miał na celu promowanie utalentowanych młodych piłkarzy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najlepszych fachowców z Europy. Poza Akademią Futbolu, dla uczestników turnieju oraz fanów piłki nożnej przygotowanych zostanie także wiele nowych ciekawych aktywności dla młodzieży i całych rodzin, m.in. specjalna Strefa Aktywnego Życia.

Akademia Futbolu Coca-Cola Cup to autorski projekt towarzyszący rywalizacji turniejowej, dedykowany najzdolniejszym zawodnikom wyłonionym spośród uczestników turnieju. Projekt przygotowany został w oparciu o program indywidualnego szkolenia piłkarskiego i ma na celu podniesienie poziomu umiejętności technicznych i motorycznych młodego piłkarza, pracę z psychologiem sportowym - trening mentalny oraz porady dietetyka dotyczące właściwej diety związanej z wysiłkiem fizycznym.

Partnerem merytorycznym Akademii Futbolu Coca-Cola Cup jest Polish Soccer Skills (PSS) - organizator szkoleń i obozów piłkarskich, będących uzupełnieniem treningu klubowego, dedykowanych młodym piłkarzom w wieku 8-16 lat. Polish Soccer Skills na potrzeby Akademii przygotował specjalny program scoutingowy, który realizowany będzie podczas finałów wojewódzkich turnieju Coca-Cola Cup.

- Ubiegłoroczny wyjazd ze zwycięzcami edycji 2010 turnieju Coca-Cola Cup do centrum szkoleniowego Ajax Amsterdam pokazał jak bardzo potrzebne w rozwoju umiejętności piłkarskich młodzieży jest kompleksowe i profesjonalne podejscie do treningów - mówi Monika Grauer, kierownik marketingu kategorii napojów gazowanych w Coca-Cola Poland Services.

Dlatego też ideą Akademii Futbolu Coca-Cola Cup będzie zainteresowanie młodych zawodników oraz trenerów profesjonalnym treningiem piłkarskim, mającym znaczący wpływ na rozwój kariery sportowej oraz rozwój osobowościowy młodych ludzi - dodaje Grauer.

Kolejną nową inicjatywą, jaka pojawi się w ramach XIII edycji turnieju Coca-Cola Cup będzie specjalna strefa sportowo - lifestylowa Strefa Aktywnego Życia, towarzysząca finałom wojewódzkim oraz finałowi krajowemu turnieju. Będzie ona miała na celu promowanie aktywnego stylu życia wśród całych rodzin, a zwłaszcza wśród młodzieży.

Szczegółowe informacje na temat XIII edycji turnieju oraz wszystkich jego nowych atrakcji zostaną przedstawione na specjalnej konferencji prasowej, która odbędzie się w lutym tego roku.

W dotychczasowych 12 edycjach turnieju swoje umiejętności zaprezentowało już blisko pół miliona młodych piłkarzy. W 2010 roku powstała po raz pierwszy osobna kategoria dla dziewcząt - wzięło w niej udział aż 1106 drużyn żeńskich.

Wejdź na Cocacolacup.pl »