ZZPN podpisuje umowę ze sponsorem

PIŁKA NOŻNA. Czwartoligowe rozgrywki będą mieć swojego sponsora, którym od rundy wiosennej zostanie Bosman Browar Szczecin. Inwestor nie sypnie jednak pieniędzmi, ale jedynie ubierze część zespołów.
Zachodniopomorski Związek Piłki Nożnej i przedstawiciele Bosmana podpiszą w czwartek umowę, która będzie obowiązywała przez najbliższy rok z opcją przedłużenia na kolejne lata.

- Zaznaczam, że rozgrywki nie zmienią nazwy jak w koszykówce czy siatkówce - stwierdził Dariusz Królikowski, dyrektor biura ZZPN-u.

Na czwartoligowych stadionach sponsor będzie miał prawo umieścić swoje banery reklamowe. Być może znajdą się one również na strojach piłkarzy. Ile ich będzie i gdzie będą ustawione lub przyszyte, zależy od umów, które inwestor podpisze bezpośrednio z klubem. Na pierwszy ogień została nawiązana współpraca jedynie z trzema zespołami: Pogonią Barlinek, Iną Goleniów i Darzborem Szczecinek. Te drużyny zostaną wyposażone w sprzęt.

- Przez pierwsze pół roku sponsor chce zobaczyć, jak kluby wypełniają umowy. Jeśli dobrze, to od rundy jesiennej na pewno nastąpi zacieśnienie współpracy - uważa Królikowski. - Dla klubów jest to ważne wydarzenie, bo w ten sposób mogą zyskać dodatkowe środki na szkolenie młodzieży.

Poczekamy na efekty

Jakub Lisowski: Podejrzewam, że ZZPN zgodził się, byście podczas spotkań w rundzie wiosennej IV ligi uruchomili ogródki piwne?

Leszek Siwecki, rzecznik prasowy Browar Bosman Szczecin: Nie mogli nam na to pozwolić. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabrania spożywania napojów alkoholowych podczas imprez sportowych, nie będziemy więc sprzedawać piwa na stadionach.

To jaką korzyść będziecie mieć z tej umowy?

- Chcemy rozreklamować markę Bosmana i zostać zauważeni przez lokalne społeczności. Stąd też umowa będzie obowiązywać tylko przez rok. Po sprawdzeniu efektów działania być może ją przedłużymy.

Czy nudne czwartoligowe rozgrywki są dobrym magnesem?

- Już od roku jesteśmy związani z piłką nożną i pierwszoligową Pogonią Szczecin. Sponsoringiem w IV lidze chcieliśmy utrwalić swoją pozycję jako firma lokalna. W dodatku według naszej opinii rozgrywki IV ligi są najbardziej popularne w regionie. Bardziej niż III ligi.

Zespół, który awansuje do III ligi, może od Was liczyć na premię finansową?

- Zastanawiamy się nad tym, ale to może zostać ustalone po zakończeniu sezonu w porozumieniu z ZZPN-em.

Not. lis