Zachodniopomorski Związek Piłki Nożnej i przedstawiciele Bosmana podpiszą w czwartek umowę, która będzie obowiązywała przez najbliższy rok z opcją przedłużenia na kolejne lata.
- Zaznaczam, że rozgrywki nie zmienią nazwy jak w koszykówce czy siatkówce - stwierdził Dariusz Królikowski, dyrektor biura ZZPN-u.
Na czwartoligowych stadionach sponsor będzie miał prawo umieścić swoje banery reklamowe. Być może znajdą się one również na strojach piłkarzy. Ile ich będzie i gdzie będą ustawione lub przyszyte, zależy od umów, które inwestor podpisze bezpośrednio z klubem. Na pierwszy ogień została nawiązana współpraca jedynie z trzema zespołami: Pogonią Barlinek, Iną Goleniów i Darzborem Szczecinek. Te drużyny zostaną wyposażone w sprzęt.
- Przez pierwsze pół roku sponsor chce zobaczyć, jak kluby wypełniają umowy. Jeśli dobrze, to od rundy jesiennej na pewno nastąpi zacieśnienie współpracy - uważa Królikowski. - Dla klubów jest to ważne wydarzenie, bo w ten sposób mogą zyskać dodatkowe środki na szkolenie młodzieży.
Leszek Siwecki, rzecznik prasowy Browar Bosman Szczecin: Nie mogli nam na to pozwolić. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabrania spożywania napojów alkoholowych podczas imprez sportowych, nie będziemy więc sprzedawać piwa na stadionach.
- Chcemy rozreklamować markę Bosmana i zostać zauważeni przez lokalne społeczności. Stąd też umowa będzie obowiązywać tylko przez rok. Po sprawdzeniu efektów działania być może ją przedłużymy.
- Już od roku jesteśmy związani z piłką nożną i pierwszoligową Pogonią Szczecin. Sponsoringiem w IV lidze chcieliśmy utrwalić swoją pozycję jako firma lokalna. W dodatku według naszej opinii rozgrywki IV ligi są najbardziej popularne w regionie. Bardziej niż III ligi.
- Zastanawiamy się nad tym, ale to może zostać ustalone po zakończeniu sezonu w porozumieniu z ZZPN-em.